riktigt inspirerande läsning! Och fina höstbilder. Trakterna kring Österbymo etc är roliga cykelvägar. Vackert och som du säger lite av bergådalbana. Inte så mycket trafik.
Som övernattningstips finns
https://vindskyddskartan.se/sv/ Jättebra om man vill cykla utan tält. I höstas var jag tex vid Försjön mellan Eksjö och Österbymo där fanns en skogshuggarkoja att bo över på!
Ja, där finns det hur mycket fin cykling som helst.
Håller på att lobba till kommunen där att röja och märka upp den gamla banvallen mellan Eksjö och Österbymo.
Har cyklat den från Rydsnäs och till Eksjö. Behövs inte mycket arbete för att få den i kanonskick.
Största problemet är vid Vena, strax söder om Rydsnäs. Där är det 200-300 meter som är helt igenväxt. Inga problem att svänga upp strax innan Vena och sedan ner på banvallen igen.
Nästa ställe med problem är vid Stensgöl, men där kan man köra på asfalten i cirka 1 km.
En betesputs och ett par röjsågar så är det bara att trampa. Lite grus kanske inte heller skadar för den breda allmänheten skall kunna njuta av banvallen fullt ut.
Från Rydsnäs och mot Österbymo gav jag upp vid Sjöarp ungefär. Där går banvallen under kraftledningen och där har det växt igen totalt. En betesputs så är det framkomligt igen. Stor del av hela banvallen är kommunal mark, så det skall väl inte vara några problem att fixa detta tycker jag.