[RR] TransMadeira 2019 - Ett äventyr bakom styret

rabbadabb

Medlem
Fantastisk RR! Funderar allvarligt på hur jag ska kunna styra om familjen semester till madeira tidigt i juni nästa år.

MiniDH

Aktiv medlem

Henrik83

Aktiv medlem
MiniDH sa:
Funderar starkt på det! Men redan anmält mig till Andes Pacifico så vet inte om jag kan motivera att köra Majidera ockås.. Vill roadtrippa i alperna en vecka eller två under sommaren också..

Satan va ballt! Funderade både på den & Trans NZ men valet efter lite kalkyler gjorde att cyklingen föll på Finale som uppvärming, Madeira & sen som du säger, roadtrip i Alperna till sommarn. Men A-P är nog en sjukt häftig upplevelse, fota mycket & bjucka på en nice RR sen!!

MiniDH

Aktiv medlem
AP är grymt! Blir fjärde året i rad nu :)

Samma upplägg som Madeira med tält osv men en hel del shuttel med pickupp upp bland bergen.

Ska se om jag får ihop en lite RR från iår... Har varit ensam svensk alla gånger hittills så vore kul om någon mer kör 2020!

DF9A61B0-6924-4289-93EF-C04E4A3DB958.jpeg

109A1CAF-0F20-42D1-92D0-37881D549D68.jpeg

Senast ändrad:

Henrik83

Aktiv medlem
MiniDH sa:
AP är grymt! Blir fjärde året i rad nu :)

Oh, mäktigt. Något som hållit mig tillbaka lite från AP är höjden. Är det många som går på pumpen p.g.a. den eller är det bara på Instagram som det förstoras upp som ett problem?

MiniDH

Aktiv medlem
Man är som högst på ca 3500m, första bilden är från vägen dit upp och det är den längsta dagen under veckan innan tar sig in mot kusten och lite lägre berg.

Visst känner man av höjden men jag har inget större problem med den, dock alltid någon varje år som blir lite höjdsjuk. Men är ingen stress med att gå upp så alla tar det i sin egen takt.

Ska skriva ihop en lite rapport senare :)

GoranS

Aktiv medlem
Såg fel när jag först tittade på andra bilden och tyckte det såg ut som någon som satt med ett bakåtriktat vapen innan jag insåg att det var styret!

42Hz

Aktiv medlem
Helvete! SS3 på dag fem ser ju hel magiskt ut! Tänk att köra den par, tre gånger på raken, bara roligare för varje gång! (Med shuttle så klart. ;) )

Vilken fantastiskt upplevelse, tack för att du delar med dig och orkade dokumentera medans du körde! =)

Topp