RS Pike 160 vill konverteras till 150??

c-oma

Ny medlem
Har en 160mm Pike 27,5:a som jag skulle vilja sänka till 150mm. Någon som har gjort detta eller vet vad som behöver göras/köpas? Googlat lite snabbt men hör gärna från någon som har koll.

marr

Moderator
Forumvärd
Airshaft mojäng nånting.

Annars kapar visa sin och gängar om. Seek and you shall find :)

Klavikel

Aktiv medlem
Du behöver bara en ny airshaft.

Jag har en till övers sedan jag konverterade i omvänd ordning.
Kan släppa den för en 200-hundring.

PM vid intresse

WP_20151201_18_55_55_Pro.jpg

WP_20151201_18_56_06_Pro.jpg

larsaw

Aktiv medlem
c-oma sa:
Har en 160mm Pike 27,5:a som jag skulle vilja sänka till 150mm. Någon som har gjort detta eller vet vad som behöver göras/köpas? Googlat lite snabbt men hör gärna från någon som har koll.
Köp Klavinkel's AirShaft om du vill kunna gå tillbaka till 160mm, annars lär gängorna räcka om det bara är 10mm som ska sänkas.
Jag kapade 20mm och valde att gänga, kika i min byggtråd (länk ligger i min signatur ;)

Mr K

Ny medlem
Hehe, nä byte är inte aktuellt :)
Tänkte att det kunde vara smut att ha en airshaft för stig också :)

roskai

Aktiv medlem
Varför vill man ha mindre slag!?!? Alla vet att man blir en bättre cyklist med mycket slaglängd, gärna över 50 cm!

OnT: Det var ju jäkligt enkelt att sänka en pike. Vet att det finns en modell som kan växla slaglängd mellan 160 och 120 mm, Den sitter på årets Trek slash!

c-oma

Ny medlem
Tackar för alla svar! Jag ger mig på skiten med bågfilen. Vill jag länga den i framtiden köper jag isåfall ny airshaft.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer