RS Zebben

Tomcaten

Aktiv medlem
RS Zebben
Jag funderar mest på vad Ultimate versionen gör och inte gör? Idag har jag en vanlig Lyrik som fungerat väl så bra som jag vill men jag är inte den petigaste när det kommer till dämpar-inställningar alls. HSC har jag aldrig rört och LSC mycket lite.

Så med den bakgrunden och (o)finkänsligheten ska jag ha en Ultimate eller inte? Vad säger det om andrahandsvärdet med en Ultimate när det är dags att lämna vidare? Vill folket ha en ultimate då prompt och man tjänar på den lilla extra kostnaden som man tar i inköp? Eller eller blir den samtidigt för avancerad för verkstäder att fixa om man är iväg nånstans och måste ha ett jobb fixat?

AX3L

Aktiv medlem
RS Zebben
Andrahandspriset på en gaffel känns extremt lite beroende på om det är en ultimate eller inte, spontant. Men det vet man såklart inte förrän man säljer.

nadderf

Aktiv medlem
RS Zebben
Alltid dumt att köpa nya cykelprylar baserat på andrahandsvärdet, efter att köpt och sålt rätt mycket så kan man ju meddela att ju dyrare man köper ju högre procent faller det :) så en billigare pryl kan procentmässigt ha bättre andrahandsvärde.
Köp det som du vill ha och tänk inte på dagen du vill ha nytt :)

larsaw

Aktiv medlem
RS Zebben
Vad ska du med Zebben med när du har en Lyrik?
Flexar den så märkbart? Hur mycket slag är du ute efter till din Mega?

Tomcaten

Aktiv medlem
RS Zebben
Dags att uppa leveln till 29" framhjul, lyriken har gått ett bra år nu. Det känns inte för tidigt att byta upp sig och zebens valmöjlighet upp till 19cm är lockande och så de breda 38 benen.
🙂

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer