Ryggsäck för pendling

Jaksan

Medlem
Ryggsäck för pendling
Jag pendlar 20-30 min enkel väg till universitetet så inte så långt men blir ändå svettig och har inte möjlighet att dusha när jag kommer fram så det är lite onice. Har någon tips på en ryggsäck med bra ventilation? Har också funderat på an pakethållar och cykelväskor, problemet är att jag för det första inte vet om jag kan installera en pakethållare på min landsvägs som jag använder för att pendla med samt att jag gärna vill kunna bära den på ryggen också, finns det någon bra som man kan ta med sig på ett bekvämt sett när man inte har den på cykeln? Jag brukar ha med mig in laptop, mat och en hel del papper osv, ibland också saker för att träna.

Ryggsäck för pendling
Carradice SQR Tour är happykorrekt på racer

Bilagor

• 500_20992949.jpg
    500_20992949.jpg
    34.3 KB · Besök: 41
Ryggsäck för pendling
Eftersom jag inte behöver ha med mig så mycket, en matlåda och i botten ligger ett paclite-ställ utifall himlen skulle öppna sig, armvärmare och lite annat krafs så har jag bara en 10-liters. Känns väl lite liten ibland men funkar, lätt ffa.

Någon anpassad för cykling är väl annars ett bra tips. Det som för mig är den största fördelen är ju luftspalterna i ryggplatån.

http://www.outnorth.se/osprey/osprey-cykling

Ryggsäck för pendling
Har en ganska billig Everestryggsäck från stadium med vad de kallar airflow, vilket innebär att man har ett tunnt nät närmast ryggen som ger en luftspalt mellan rygg och ryggsäck. Funkar mkt bra!

Ryggsäck för pendling
Jag har mer tips på att inte köra rygga. Carradice SQR väskan ovan är riktigt bra och välpackad med lite råge får det plats dator, byxor, skjorta, kavaj, skor och hörlurar.

Ska jag ha med ännu mer saker tycker jag bättre om budväska framför rygga. Budväskan går att hasa ned så den sitter långt ned och det blir då inte varmt på ryggen som med rygga. Dock kan det bli lite varmt under bandet över bröstet.

Ryggsäck för pendling
Finns Carradice SQR väskan att köpa någon annan stans än från Carradice, frakten blir ju ganska dyr från England om man bara skall ha en väska.

Ryggsäck för pendling
Jag kör sedan flera år med en gammal Everestryggsäck på 25L som har ett sådant nät på ryggen. Det är på intet sätt en garant för att jag inte ska bli blöt på ryggen men jag inbillar mig att det är bättre än att inte ha det.

Skulle jag köpa ny ryggsäck skulle jag kolla på de som har nätrygg igen.

Själv skulle jag vilja hitta en som inte är så jäkla tung. Kunde jag komma nedåt 500gr skulle jag se det som en fördel.

Ryggsäck för pendling
Kör sen nåt år med Haglös Vapour 32. Nätventilation, kompressionsremmar, bra midjebälte (som jag iofs aldrig använder vid cykling) och vattensäck. Bra allt-i-allo, som funkar till vandring, resor, och just pendling. Enda nackdelen är att insidan mot ryggen inte är rak. Därför inte optimal för laptops, även om det funkar.

Ryggsäck för pendling
Jag har LIDLs pendlarrycggcäk, mycket bra, funktionell, välventilerad och lagom stor. Litet dassig kvalitet i sömmarna så klarar överlast dåligt (dvs proppfull) och behöver lagas ibland - men när väl de utsatta sömmarna är lagade håller den hyggligt. Men jag sliter dom hårt. Kostar bara 150 spänn

Om man som jag lessnar litet på kvaliteten så har jag kompletterat bland annat med en Osprey Momentum, som jag gillar skarpt, förutom den underdimensionerade fickan på axelremmen (borde kunna ta telefon). Den är litet större vilket är bra ibland. Mycket bra ventilation. Kostar bara 650 spänn.

Skulel gissa att tex everest är mycket prisvärd också.

Ryggsäck för pendling
Jag köpte McKinley Kinetic 20L från Intersport för ynka 299:-.
Funkar helt suveränt.
Dels väger den noll och ingenting och dels så får man plats med halva sitt liv i den.
Har testat den i regn och den håller vätan borta från innehållet bra.

Så min rekommendation går till denna ifall man vill ha en lätt och rymlig väska och inte vill lägga så mkt pengar.

143496373229089500.png

Ryggsäck för pendling
Marsupilami skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag Är sjukt nöjd med min Osprey Escapist 25.
> Siiter skönt på rygg med luftspalt.
> Många fack och plus för regnskyddet, kan också
> kompletteras med vätskesystem.
> http://www.ospreyeurope.com/se_sv/view-by-series/b
> iking/escapist-series

Är också riktigt nöjd med den. Har en 30 L, men skulle nog ta en 25 L om jag köpte idag. Brukar ha med mig dator, jeans, t-shirt/skjorta och ibland matlåda.

Tillbaka
Topp