S 710/720

S 710/720
Om man inte bryr sig om pulsmätning så finns det ju jättebra klockor från Suunto som visar väsentligheter som kompassriktning, höjd, lufttryck, uppstigning/nedstigning, höjdkurvor etc. Oj, ja just det, Suunto har visst pulsmätningsfunktion på några klockor också!

S 710/720
the_tnt

jo höjdmätaren ja.. men den mäter lufttrycket beroende på lufttrycket om jag förstått det rätt.. sedan så spelar inte inte så stor roll om den är rätt kalibrerad sålänge man kör med samma inställning och då ser kurvorna lika dana ut.. körde varv igår.. och det ena varvet var inte det andra likt på höjdkurvan pga lufttrycket eller något annat :S

jo det är ju så att de fungerar med varandras.. ni kan även byta pulsband om ni vill.. det fungerar lika bra det med bara du "registerar om" pulsbandet mot klockan.. som man gör genom att sätta klockan 1-2 cm ifrån pulsbandet, så piper det och det står limits.. sedan så är det nya pulsbandet registerat :)

tycker iaf min 710 är smidig och är helnöjd med den.. servicen hos polar ska man inte klaga hoss tycker jag.. kommer köpa nästa pulsklocka av polar också då jag inte kan bli mer nöjd (borträknat höjdmätaren som jag inte heller har speciellt höga krav på) :)

S 710/720
Tim Skrev:
-------------------------------------------------------
> du behöver polars egna interface.. jag vet det är
> lite skit..

Det funkar bra med de flesta andra IR interface. Jag har kört med många andra (både seriella och USB) utan problem.

S 710/720
Äger 710i sen 3år
förutom höjdmätaren,att man måste starta om den om du är irån cykeln 5 min så är jag mer än nöjd.
En kul grej med höjdmätaren, om man startar och avslutar passet på samma ställe kolla höjd öh
vid start kolla sedan vid mål samma ställe men olika höjd öh, (lufttrycksförändringar)
annars en kul manick Köp.

S 710/720
jag har en fråga till ;) om jag tittar på Rapporter/sträcka o snittpuls i PPP så kan jag se sträcka fom maj till nu men om jag vill veta sen jag köpte klockan (jan i år) alltså allt som allt, hur kollar man det?

S 710/720
det är ändringfar.. det ska gå att flytta höjdkurvan till andra axeln, hur det fungerar vet jag inte.. sedan så har jag för mig att usb pluginet ligger intergrerat i uppgraderingen, och den är inte många mb så den är inga problem att ladda hem på modem om du nu sitter på det...

en smart sak som även finns i programmet är att man kan skapa "laps" om man glömt det under racet.. något jag uppskattar, speciellt när man kan redigera dem och ta bort/lägga till dem.

finns nå sjukt mycke inställingar om man vill.

S 710/720
okej, då vet jag.. jo det är så att jag använder com ports ir interfacet då jag fick 50% rabatt på det hoss polar i alvik (salkhallen), helt super av dem o ge rabatt för att jag fick felaktiga uppgifter vid köp!

kommer hedanefter bara handla grejjer till min pulsklocka där då de värkligen kan sakerna o kan tala om vad som är fel och vad som behövs göras.

S 710/720
<http://support.polar.fi/PKBSupport.nsf/ALLDOCS/42256C2B001E0F6A42256B27003FEA5F?OpenDocument>
För senaste PPP

S 710/720
du öppnar kalendern.
klickar på fliken "träning 1" eller vilken du ni ska kika på, öppnar diagrammet och under diagrammet står det, se bild nedan:
2004-07-28.jpg

S 710/720
Ytterligare en sak som kan vara värd att nämna. All sammanställning (även i dagbokens summering av veckans träningar) baseras endast på de delar som är markerade i en träning. Normalt är hela passet markerat, men har man av någon anledning ändrat markeringen (för att tex se stigning under en viss sträcka) så glöm inte att markera hela träningen igen.

Tillbaka
Topp