Hallå!
Vad härrrrligt att ni alla verkar ha så god erfarenhet av Polar! *ironi* Det stämmer inte för mig, tyvärr. Köpte kanske fyra månader sedan en Polar720i för att bättre kunna följa min utveckling, speciellt som jag tänkte försöka börja köra maraton nästa år. Hej hopp, det första krånglet jag hade var med USB-kabeln, så när jag väl insåg att det inte var mitt blonda huvud som inte kunde koppla ihop det hela, bytte jag till COM-port-kabel, och då fungerade det perfekt! Men, nästa problem, inte det heller relaterat direkt till klockan .. men sensorn fäst i framhjulet visade sig defekt, så fick vänta ett par veckor på en ny sådan. Så, då var väl allt fixat tyckte jag. Hej och hå, det visade sig att jag fick cirka 50% mer höjdmeter indikerat än andra vänner som hade samma modell. Det ser till och med konstigt ut på graferna. Kontaktade Polar, men de förnekar att DE ser någonting .. de vägrar naturligtvis att ersätta klockan, utan har bett mig skicka in klockan så att de kan få en närmare titt och kanske laga den, även om de är ÖVERTYGADE om att det inte är något fel på min klocka. Någon vecka senare vägrade klockan att registrera mitt hjärt slag, nu funkar den igen.
Har haft en annan modell Polar de senaste tre åren som har fungerat utmärkt, men jag ville åt mjukvaran och graferna. Känner mig djupt besviken eftersom resultatet verkar bli icke tillförlitligt. :(
/Minna