Sadel i Göteborg

Sadel i Göteborg
Tjena!

Behöver köpa en ny sadel. För mtb om det spelar någon roll, jag har hört olika.

Finns det någon handlare i Göteborg som har ett sadelprovarprogram? Eller någon som åtminstone kan mäta sittbensbredden och har ett utbud man åtminstone kan få provsitta?

Jag tycker inte om sadeln jag har idag så kommer inte köpa en likadan.

Mvh

Sadel i Göteborg

D i U

Aktiv medlem
Sadel i Göteborg
Watchtower sa:
Rattnalle sa:
D i U sa:
Morrisen sa:
Cykelkraft i Sisjön har en provarmojäng

Ifall dom vet hur man använder den? Momentnycklar hade dom ingen koll på iallafall, inte ens att dom hade en.
Det förklarar en hel del faktiskt

Haha ?

Frågade dem när de va nyöppnade. Då hade nästan inget i lager eller i butiken. Sedan dess har jag bara köpt växelwire där.

Dom har i stort sett inget i lager nu heller. Ganska oväntat stämde lagerstatus häromdan när jag lyckades köpa ett par pedaler där och en flaska brake cleaner som till och med var billigare i butik än på hemsidan ?.

hungrig

Aktiv medlem
Sadel i Göteborg
Hittade du någon bra kombination av kunnig personal och bra utbud? Både jag och min fru vill ha nya sadlar, och Cykelkraft har jag lärt mig att vara skeptisk till.

Sadel i Göteborg
hungrig sa:
Hittade du någon bra kombination av kunnig personal och bra utbud? Både jag och min fru vill ha nya sadlar, och Cykelkraft har jag lärt mig att vara skeptisk till.

Tjena.
Var nere och pratade med sportspec och fick med mig en Fabric till låns för 200kr.
Var också en sväng bort till cykelkraft och fick lista ut hur deras geggamojja-sittplatta fungerade för att mäta sittbensbredd. Är nöjd hittills.
Tyvärr klotade jag förra veckan och knäckte nyckelbenet. Op igår, mår som en helt ny man idag. :)

Pfaff

Aktiv medlem
Sadel i Göteborg
Rattnalle sa:
Och är det någon som säljer Ergon? De ser bra ut och får bra recensioner. Men man vill ju gärna prova känner jag..

Om du åker till Bocholt har Rose en massa Ergon att provsitta..
Ta med en back Radeberger till mig när du ändå är söderut :-)

Jo, Veloform säljer ju Ideale-sadlar, tillverkas återigen. Min har så här långt hållit i 40+ år.

Senast ändrad:

Bromic

Medlem
Sadel i Göteborg
År 2021, var i Gbg går jag för att mäta sittben? Och var går jag för ett brett utbud om jag önskar låna/prova sadlar? Har fastnat för tanken på en SMP, dvs att jag är ute efter sadel med öppen mitt. Det är till en gravel/göra allt.

Senast ändrad:
Sadel i Göteborg
År 2021, var i Gbg går jag för att mäta sittben? Och var går jag för ett brett utbud om jag önskar låna/prova sadlar till? Har fastnat för tanken på en SMP, dvs att jag är ute efter sadel med öppen mitt. Det är till en gravel/göra allt.
TREK concept store på Övre Husargatan var jag och testade rumpan i höstas. Köpte även en sadel med fri retur även efter test så man får rätt. Jag bytte första köpet mot en smalare utan problem.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer