Sadeln har en uppstickande förhårdnad

Shavora

Ny medlem
Hej alla cyklare,

Jag har en cykelsadel som har blivit förhårdnad och förhårdnaden sticker upp i ena skinkan. Det blir obekvämt att åka. Jag har en ny sadel men tyvärr får jag helt enkelt inte av den gamla. Finns det något annat jag kan göra? Såga av den förhårdnade delen och tejpa?

nisseson

Aktiv medlem
Hej alla cyklare,

Jag har en cykelsadel som har blivit förhårdnad och förhårdnaden sticker upp i ena skinkan. Det blir obekvämt att åka. Jag har en ny sadel men tyvärr får jag helt enkelt inte av den gamla. Finns det något annat jag kan göra? Såga av den förhårdnade delen och tejpa?
Låter konstigt. Släng upp några bilder av gamla sadeln här så kanske vi kan hjälpa till med hur du får av den.

Batavus

Aktiv medlem
Kan du lossa sadelröret från resten av cykeln? Då kan du både se hur sadeln ser ut undertill, eller om det behövs, ha lättare att se hur du ska få bort den.
Ta fram morsans symaskinsolja eller någon rostlösare och offra en liten skvätt på de bråkiga delarna. Låt det verka en god stund. Ta du ett par koppar kaffe - även om 'pulvret är dyrt nu - innan du ger dig på skruvar och annat igen.

ooms

Aktiv medlem
Lossa sadelröret från resten av cykeln blir nog jobbigt. Jag tror det är bättre att försöka ta loss sadelstolpen (med sadel) ur sadelröret. Får man sedan inte loss sadeln, kan ju ett alternativ vara att även försöka få tag på en ny stolpe.

Pedalisten

Aktiv medlem
"i begynnelsen" så vet jag att cyklister körde med lädersadlar, dom oljades in och bearbetades med gummiklubba för att sen när dom blev inkörda få den perfekta passformen

Farsan

Aktiv medlem
Det kunde ju ha varit en förhårdnad i rumpan som stuckit ner i sadeln. Ajaj, inte lika lätt att fixa, såga av och tejpa?
Som gammal hobbykirurg är det inget jag förordar. Känns som blod, svett och tårar.
Nä, bort med det gamla, in med det nya.
Black week is here. Bara att sadla om till någonting nytt och billigt.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer