Säljare för Campagnolo inom EU

Mange Campa

Aktiv medlem
Trött på Google som nästan enbart ger förslag på nordamerikanska eller brittiska nätsäljare av Campagnolo-produkter. Ogillar tull. Önskar försöka om ni här kan länka bra säljare inom EU???
Gissar att stora marknader som Tyskland, Italien eller Spanien borde ha stora, billiga återförsäljare?
Tack på förhand / Mange

Senast ändrad:

uandt

Aktiv medlem
Trött på Google som nästan bara ger förslag på nordamerikanska eller brittiska nätsäljare av Campagnolo-produkter. Ogillar tull. Önskar försöka om ni här kan länka bra säljare inom EU???
Gissar att stora marknader som Tyskland, Italien eller Spanien borde ha stora, billiga återförsäljare?
Tack på förhand / Mange
Fattar inte riktigt vad du vill ha ut men jag tycker bikeshop är ganska duktiga på att lagerhålla campa-reservdelar. De ligger tyvärr i norge om jag fattat rätt...

Mange Campa

Aktiv medlem
Jag vill helt enkelt se ett större utbud än vad google ger. Direkt hos EU-försäljare...
Kanske hittar NOS-grejer som jag ev. vill ha. På Ebay hittar jag nästan bara från usa eller britannia. Inget tyskt eller italiensk

Kalle med K

Aktiv medlem

Mange Campa

Aktiv medlem
Vad är det du söker för delar?
Lite allt möjligt som är intressant...

Men, jag håller på att bygga/renovera en gammal Crescent stålräcer och ska ha så många Campagnolo-delar som möjligt. Det är t.ex. fransk gänga (M35x1 höger) på vevlagret och ska försöka experimentera med en nyproducerad lagerskål från ROI som ska passa Shimano Hollowtech II, men jag ska ha halvnya Campagnolo Ultra Torque-vev. Har sett en annan person på Facebook som hade lyckats med det pusslet... på en gammal 80-tals-Crescent :)

Jag ska även hitta sadelstolpe och styrstam från Campa, men det blir nog begagnat från t.ex. ebay...

Senast ändrad:

borano20

Aktiv medlem

Men, jag håller på att bygga/renovera en gammal Crescent stålräcer och ska ha så mycket Campagnolo-delar som möjligt. Det är t.ex. fransk gänga (M35x1 höger) på vevlagret och ska försöka experimentera med en nyproducerad lagerskål från ROI som ska passa Shimano Hollowtech II, men jag ska ha halvnya Campagnolo Ultra Torque-vev. Har sett en annan person på Facebook som hade lyckats med det pusslet... på en gammal 80-tals-Crescent :)

Jag ska även hitta sadelstolpe och styrstam från Campa, men det blir nog begagnat från t.ex. ebay...
Hej.. En styrstam från Campagnolo får du leta länge efter. Har inte sett en enda på 36 år... mvh borano20

Mange Campa

Aktiv medlem
Har redan Calima-hjul och Potenza-växel med 10-växlad kassett... ;)

Bilagor

• signal-2021-11-15-20-11-39-481.jpg
    signal-2021-11-15-20-11-39-481.jpg
    120 KB · Besök: 33

jarek996

Aktiv medlem

Gustav S

Aktiv medlem
Cinelli-stam med Campa-panto. Det finns mängder med Cinelli och 3ttt-stammar med olika typer av pantografering. Dock ingen styrstam tillverkad av Campagnolo :)

VeloBase.com är en trevlig databas för gamla grejer.

Singular

Aktiv medlem

Men, jag håller på att bygga/renovera en gammal Crescent stålräcer och ska ha så många Campagnolo-delar som möjligt. Det är t.ex. fransk gänga (M35x1 höger) på vevlagret och ska försöka experimentera med en nyproducerad lagerskål från ROI som ska passa Shimano Hollowtech II, men jag ska ha halvnya Campagnolo Ultra Torque-vev. Har sett en annan person på Facebook som hade lyckats med det pusslet... på en gammal 80-tals-Crescent :)

Jag tror att @kroem gjorde nåt sånt?

Mange Campa

Aktiv medlem
Det blir denna vev... Nu får det bära eller brista och jag förbereder på jobbiga speciallösningar för att få in den i lagersätet... 😜

Bilagor

• Centaur UT.JPG
    Centaur UT.JPG
    43.6 KB · Besök: 22

Mange Campa

Aktiv medlem
Jo, den enkla, billigare lösningen är ju ett begagnat franskt fyrkantslager för ISO, men jag ser en rolig utmaning med Hollowtech II och Ultra torque. Om en snubbe har fixat det så borde jag klara det också...
🙂

kroem

Aktiv medlem
Här är min fix :) Urknackade lager ur en vanlig threadtogether "BSA" för Hollowtech/GXP

(Nu har jag dock hittat ett nytt projekt som jag tänkte flytta EPS-gruppen till, så om ditt lager inte funkar kan du kanske få ta över detta...)

Bilagor

• IMG_2882.jpeg
    IMG_2882.jpeg
    250.2 KB · Besök: 22
  • IMG_2890.JPEG
    IMG_2890.JPEG
    285.1 KB · Besök: 25

Mange Campa

Aktiv medlem
Tack,
Här är min fix :) Urknackade lager ur en vanlig threadtogether "BSA" för Hollowtech/GXP

(Nu har jag dock hittat ett nytt projekt som jag tänkte flytta EPS-gruppen till, så om ditt lager inte funkar kan du kanske få ta över detta...)
tack, men köpte ju redan från ROI med korrekt fransk gänga. Känns ändå bra att få använda originalgängan i cykeln... 😀
Men om... så... :D

Senast ändrad:

Mange Campa

Aktiv medlem
Hittade dessa XLC-pedaler på Bikester iallafall... Enkla och stiliga med kombinerade SPD-fästen och vanliga trampor....

Bilagor

• 20211209_213059.jpg
    20211209_213059.jpg
    322.1 KB · Besök: 7

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer