Såhär många cyklar behöver jag på riktigt!

sätt dit en schlumpfväxel så det kan bli lite fart:)

funderade faktiskt även jag på att inkludera enhjuling i min lista. men kul som det var att lära sig var det inte lika vanebildande sedan.
Vet inte hur mkt fortare jag vill cykla på 1hjuling redan provat krascha i typ 20km/h och var inte najs :D

Well kan hålla med om att det inte är lika vanebildande sedan ....

Men vi är några stycken som har egen startgrupp på MTB vättern (enhjuling).. Om du är intresserad så är det bara pinga till

Halvagressiv hardtail ✅
Fingravel som funkar för asfaltrundor och touring ✅
Fulgravel till pendling ✅
Brukscykel som går att lämna vid centralen när man ska resa ✅ (kanske på vägen ut)
Hardtail nr 2 hos mina föräldrar ✅
Vintage Colnago stålracer hos mina föräldrar ✅
Fin lvg-racer som skulle kännas bra att ha och att titta på, men behöver egentligen inte ?

Till tunnelbanancykel
Vinterpendlarcykel
Hundcykel
Hopfällbar cykel
Liggcykel är numera favoriten och används så mycket som möjligt sedan 2020.
Tidigare pendlarcyklar för olika årstider
Några backupcyklar

LVG Racer med fälgbroms
O-aggressiv HT med 3 delat
Damcykel med korg rullar till bolaget
Klart man ska ha en Orbea, hybrid pendlare.

HT MTB fyller mina behov. Sedan har det blivit några reserver, för vinter, stuga och "vandrande olyckor".

Det finns alltid andras försummade cyklar, om skruvbehovet återkommer..

Man kan nog anta att alla som hänger här har cyklar.
Hade vart lite intressant att se en tråd om hur många cyklar vi, Happy, som kollektiv har fått stulna!
För min del har jag blivit av med tre de sista fem åren. Racer, cross och standard. Lägger lite sordin på inköpssuget.

Kvar finns finracer och pendlarök.
En ny cross/gravel hade suttit fint, annars är jag för gammal för övrigt.

Hade vart lite intressant att se en tråd om hur många cyklar vi, Happy, som kollektiv har fått stulna!
För min del har jag blivit av med tre de sista fem åren. Racer, cross och standard. Lägger lite sordin på inköpssuget.

Kvar finns finracer och pendlarök.
En ny cross/gravel hade suttit fint, annars är jag för gammal för övrigt.
I Stockholm försvann ett antal cyklar men sedan vi flyttade till djupa södern för ~37 år sedan inte en enda.
Så dagens innehav består sig förhoppningsvis;
En lådcykel modell dagistranport och elassistans. För veckoinköp och barnbarnshämtning. Cargobike. Drar ut batteriet på 20 km...
En pendlarcykel med korg på pakethållaren för små inköp. Scott Sub10 med rem.
En något ombyggd HT som "monstergravel. Luftfjädergaffeln uppskattas! Vitus Sentier
En vinter- grus- och resecykel. Mason Bokeh
En komforträser som används för resor till bergiga trakter. Kinesis RTD
En lvgräser med stålram och fälgbromsar, Merlin Classic Steel. Svensk sommarcykel.

Efter alla dessa år med alla möjliga hojar så är jag rätt så nöjd med vad jag har idag:

En all-road/bikepacking hoj
En lastcykel

Visst, det hade varit trevligt med en gammal 90-tals MTB för extra stilpoäng men 2.5 meter lastcykel i "British racing green" gör nog det jobbet bäst.

Behöver en massa cyklar för att täcka mina behov, väg, titanvinter, grus, xc , downcountry, all mountain, "dh-freeride"/väldigt underanvänd.

Jag har:
Landsvägshoj - används ca 1gg/vecka under sommarhalvåret
Hardtail MTB - används för stigcykling och downhill under sommarhalvåret ca 1gg/vecka
Single speed - vardagshojen under sommarhalvåret
Crescent gubbcykel - vardagshoj under vinterhalvåret
Vikcykel - används när jag hämtar hyrbilar och som extracykel
Lådcykel - används mer sällan, men bra och ha när man ska köpa stort och otympligt

Kommer snart köpa mig en heldämpad MTB med dropper. Då kommer hardtailen mer användas för grusvägscykling.

Nu köps det inte en enda cykel till!
Stallet ser ut enligt följande:

Aluminium White hybrid med permanenta dubbdäck för den alltmer tynande vintercyklingen (saltsopning pfft).

Kolracer från 2012 som mest går inomhus på trainer.

Touringstålis från Amerikat med 650B, ramvxl och mekaniska skivor för att sakta ner alla försök till vild framfart.

Stålracer med stänkskärmar för söndagscyklingen, 32mm däck och sadel i läder för att imponera på omgivningen.

Titan CX/Bikepacking/grusrally för dom ggr man vill cykla längre utan en vinare i bagaget.

En vikcykel för dagliga transporter och tågluffande, en cykel jag borde köpt 30 år tidigare istf allsköns rangligt skrot.

Det skulle vara kul med en bättre vinterhoj och mtb, tyvärr går det senare bort för att jag är helt oteknisk i skogen och ängslig för alla hinder högre än 1/2".

Tillbaka
Topp