Saint eller XT broms handtag på 520 ok

NoOne

Medlem
Som rubriken lyder funderar jag på om det är värt att skaffa xt eller saint bromshandtag till 520 oken jag har då jag hört att det är möjligt för att få kraftigare bromsar utan att lägga ut hela summan för full xt/Saint. Så är det värt det å så fall vilken ska man gå på

NoOne

Medlem
Har redan gått upp i skivstorlek är mest i ett lyxproblem för mig och jag känner för att experimentera snarare än att jag behöver kraftigare bromsar

jonte987

Aktiv medlem
Blir det kraftigare? Handtag i högre serie brukar ha mer eller bättre justering. Från saint till xtr ska det vara bättre modulering. Vad jag har läst mig till. Har inte egen erfarenhet av zee / saint.

Så saint ok och xtr handtag borde vara the shit.

Sen är det vikt och material som skiljer

Raggamuffin

Aktiv medlem
Jag kör xtr handtag av nya modellen med ok från Saint. Fungerar väldigt bra, xt fungerar sannolikt lika bra.
Jag hade valt nya XT över gamla Saint när det kommer till handtag.

Octagon

Aktiv medlem
Som rubriken lyder funderar jag på om det är värt att skaffa xt eller saint bromshandtag till 520 oken jag har då jag hört att det är möjligt för att få kraftigare bromsar utan att lägga ut hela summan för full xt/Saint. Så är det värt det å så fall vilken ska man gå på
Har du originalbeläggen på (resin)? I så fall skulle jag nog börja med att byta till sintrade, om det nu finns såna till m520. (Det är den där deore med 4 kolvar väl).

Valhalla_

Aktiv medlem
Har du originalbeläggen på (resin)? I så fall skulle jag nog börja med att byta till sintrade, om det nu finns såna till m520. (Det är den där deore med 4 kolvar väl).
Det är samma belägg som för saint vill jag minnas, men 520 kommer med organiska. Shimanos sintrade belägg är asbra. Men det finns flrstås massor av bra eftermarknadsalternativ också.

NoOne

Medlem
Som jag skrivit tidigare så är det mest experimentellt intresse i det hela så ville mest veta vilket handtag som var bäst å mest prisvärt sen är det ju alltid intressant att veta hur man kan kombinera olika märken å modeller osv

Octagon

Aktiv medlem
Som jag skrivit tidigare så är det mest experimentellt intresse i det hela så ville mest veta vilket handtag som var bäst å mest prisvärt sen är det ju alltid intressant att veta hur man kan kombinera olika märken å modeller osv
Om du redan har ett par 520 handtag så är dom det mest prisvärda ;)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer