[Samlingstråd] Vad är min cykel värd?

roller

Aktiv medlem
Jag ska sälja en Canyon Roadlite med Tiagra från 2016 eller 2017 (jag började använda den 2017). Det är en släktning som ska köpa den av mig. Jag försökte hitta på blocket etc vad de ligger på men hittar ingen till salu.
Jag kommer att byta till nya klingor, kedja, kassett, däck, slangar och bromsbelägg. Dessutom plockade jag av styre, sadelstolpe och sadel när den var ny och sätter tillbaks dem när jag säljer den. Det är inget lackskav på den mer än vad vajerhöljen med skydd åstadkommit.
Vad ska jag sälja den för så det blir bra för båda parter?

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Vad tror ni man kan ta för ett kolfiber-ramkit från kina? Det är en FS FM-036 i stl xl inköpt 2014. Allt helt och fungerande. Inga sprickor eller lagningar. Skickar med extra växelöron, bakaxel, och styrlagret som sitter i. 12x142 men följer med adapter till QR också. Lager bytta. Kan skicka med en Monarch XX som ger 110mm i slaglängd bak

*Edit - Kom på att jag har gjort en modifikation. Jag har borrat hål för intern dropper. Kört en del sedan dess och ser ingen tendens till haveri.
Hantverkstråd och lite bilder på ramen när den sitter på en cykel: https://happyride.se/forum/threads/stealthifierade-twentychinern.3606449/

Senast ändrad:

Martin79

Ny medlem
Fundera på att ev avyttra min mtb då intresset svalnat en del. Är en Scott Scale 930 -18 strl XL. Org utrustad som denna i länken nedan. Cyklat ca 200 mil. Mestadels CV-terräng. Bra skick. Vad tror ni? 13’?

speffy

Medlem
En Vitus Rapide VR 2019 som är i princip i nyskick bortsett från några mindre repor som så lätt kommer på ramen. Knapp använd och gått under 10 mil.
Är 10k rimligt pris?

Bongo

Medlem
Jag ska sälja en Canyon Roadlite med Tiagra från 2016 eller 2017 (jag började använda den 2017). Det är en släktning som ska köpa den av mig. Jag försökte hitta på blocket etc vad de ligger på men hittar ingen till salu.
Jag kommer att byta till nya klingor, kedja, kassett, däck, slangar och bromsbelägg. Dessutom plockade jag av styre, sadelstolpe och sadel när den var ny och sätter tillbaks dem när jag säljer den. Det är inget lackskav på den mer än vad vajerhöljen med skydd åstadkommit.
Vad ska jag sälja den för så det blir bra för båda parter?
Runt 5 kanske?

Jay Jay

Aktiv medlem
Fundera på att ev avyttra min mtb då intresset svalnat en del. Är en Scott Scale 930 -18 strl XL. Org utrustad som denna i länken nedan. Cyklat ca 200 mil. Mestadels CV-terräng. Bra skick. Vad tror ni? 13’?

9-11k låter rimligt men 13 på Blocket kanske skulle fungera nu när butikerna har så lite i lager.

pupe

Medlem
Scott Genius 740 2018.
Sitter XT bromas samt Wolftooth dropper remote.

Nyligen nedplockad i smådelar och fullt servad . Gjort allt från att blöda bromasr, byta vajjrar till att gå igenom länkage samt lite vanligt smörjning och tvätt (förutom dämpare som gjordes i vintras)

Jag har tagit bort twinloc remote. Alla orginaldelar finns kvar. Hyfsade däck som är tubeless.

I övrigt bra skick, men finns givetvis lite skrapmärken, chippad i lacken m.m. då den är välanvänd.

Får man 15000-17000 eller kanske till ochmed 20000 för den tro, eller är det allt för optimistiskt och det snarare ligger på 10000-12000?

mzi

Aktiv medlem
Runt 40% av nypris är väl en riktlinje. Men i år kan du nog få en bit till utan problem. 20 tror jag blir svårt, men prova 17 på blocket.

kebabrulllen

Ny medlem
Funderar på att sälja min Specialized Epic HT Base, då jag blivit sugen på en heldämpad. Finns några skav på ramen och gaffeln, men bara normalt slitage skulle jag säga. Shimano combi pedaler, nypolerad och lackskyddad 😁
Vad tror ni den kan vara värd? Tror den är 2 år gammal, köpte den förra våren och är den enda som cyklat på den, runt 5mil i veckan mellan mars-oktober

cande

Medlem
Bruten foten på förste runda efter uppgradering ( så grejorna har kört 32km) - perfekte ”sleeper” mtb... kan så köpa ny cykel om et år när foton är back in business.

Kona hei hei trail 2016

Rammen är slit med bruks märken. Geometrien är relativ modern med HT angel och chainstay så inte helt ”old school”, största nackdelen är none-boost.

Så hur får jag mest pengar retur?

kan säljas i två versioner eller parts

kona hei hei 2016 trail Alu str. M.

std
men lite uppgraderat . XT 10 speed Växel (ny casette och kedja) , xtr bb, och nytt Cane creek headset, och nya vevarm. Nya däck grips, ( 12-14000 kr)

Eller.
uppgraderat
XT 12 speed 8100, sid ultimate boost 120mm (2020) ( har kört exakt 32 km) , XM 1501 30mm ( 1 säson) Magura Trail bremsor ( 2 säsonger) och storm sl skivor, Race face next carbon styr och sadel stam, nya däck och grips. Kan komma med extra brake pads, och fluid (måsta väre tät på 25000)

eller std och sälja nya delar i biter:
xt gruppe 12 speed 8100 3000kr,
XM 1501 30mm (none booste) 3000kr
Sid ultimate boost 120mm (2020) 3000kr

what to do och vad är det värd.

claus

fire1

Ny medlem
Jag är i valet och kvalet om jag ska sälja min Canyon Ultimate CF SLX.

Vad kan man få för denna?

20200716_184231.jpg

Canyon Ultimate CF SLX
Storlek XL
2014
Dura ace 9000
Mavichjulen på bild samt ett par GoVest Tyr c38
Riktigt fin i skicket.

Orre

Ny medlem
Jag är i valet och kvalet om jag ska sälja min Canyon Ultimate CF SLX.

Vad kan man få för denna?

Visa bilaga 431109

Canyon Ultimate CF SLX
Storlek XL
2014
Dura ace 9000
Mavichjulen på bild samt ett par GoVest Tyr c38
Riktigt fin i skicket.
En Canyon Ultimate CF SL 8.0 2019 gick i början av veckan för 15500 enligt säljaren då jag själv tyvärr var för sen på bollen. Enligt utsago var den i "nästintill nyskick". Din har visserligen SLX-ram men cykeln är också betydligt äldre så jag skulle tippa på någonstans under ovan nämnda pris kanske 12-13k?

frinnst

Ny medlem
Jag har fått lite ont om plats och funderar på att sälja av min gamla älskling: Marin - Team Marin 1995 17.5" (Medium)

Den har stått i ett förråd sedan ~1998. Någon som vet vad man kan tänkas begära?

Den är XT utrustad med White Industries vevarmar. Framnavet var från början även White Industries men då jag körde slut på 2 nav på en säsong så blev det ett XT framnav istället.
1996 blev det en Manitou Mach5 gaffel. Tyvärr så har jag gjort mig av med originalgaffeln vid en flytt.
1997? Så kom Shimano ut med v-brakes och självklart så uppgraderade jag till det komplett med nya broms/växel-reglage. Originalreglagen för cantilever och ett par onza canti-bromsar finns kvar.
Hjul fram är original - Mavic 230 SBP. Fick sig dock en rejäl kyss i en vurpa och ekrar äts ganska frekvent. Behöver nog bytas ut.
Hjul bak är Mavic 117 S.U.P.
Styrstam byttes ut i samband med Gaffelköpet - ControlTech. Styre och barends byttes antagligen samma år.

Den förtjänar ett bättre hem. Vad kan man tänkas få för den?

IMG_0294.jpg

Rullplanka

Ny medlem
Har en äldre cannondale bad boy, handmade in usa. Är det något värde i en eller bara som vilken äldre mtb som helst? Har Bara stått i förråd de senaste 6-7 åren.

marr

Moderator
Forumvärd
Tjenixen!
Har en Canyon lvg hoj, kolfiber, kan den heta endurance? Årsmodell runt 2015. Shimano 105, 11spd. Mycket fint skick. Rullat kanske 100-150mil.
Canyons komfortstolpe.
Kommer säljas helt genomgången, med ny kedja och nya vajrar+höljen.
Storleken är xs vilket kanske är bra, kanske är dåligt.
Däcken måste jag se över, blir förmodligen nya där med.

Vad betingar en sådan idag?

Paderstedt

Ny medlem
Tjenixen!
Har en Canyon lvg hoj, kolfiber, kan den heta endurance? Årsmodell runt 2015. Shimano 105, 11spd. Mycket fint skick. Rullat kanske 100-150mil.
Canyons komfortstolpe.
Kommer säljas helt genomgången, med ny kedja och nya vajrar+höljen.
Storleken är xs vilket kanske är bra, kanske är dåligt.
Däcken måste jag se över, blir förmodligen nya där med.

Vad betingar en sådan idag?
Hej,
Har du ingen bild på den?
Med vänlig hälsning, Peter

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer