[Samlingstråd] Vad är min cykel värd?

knaper

Aktiv medlem
Jag har en Epic Comp 2014 (aluminiumram, 2x10) som jag har låtit förfalla de sista åren. Drivlinan fungerar men är inte vacker. Framdämparen behöver service och bakdämparen har gått ut av dato (packning läcker och det är Brain). Och en trasig frambroms på det. Nämn inte styr- och vevlager, men de känns iaf bra. Inga hjul skulle följa med vid försäljning.
Är den värd något för någon?

Katrina 82

Medlem
Inte för att vara fördomsfull men är det någon i Göteborg som blivit av med sin "utreak" så kan det här nog vara denna.
Kontoskaparen ifråga brukar sälja alldeles för många olika cyklar i Göteborg och har blivit bortplockad från minst en köp och sälj cykelsida.

Oftast damcyklar dock. Nu även medlem här! Härligt att buset får hjälp med värdering iaf.
Jag tycker att du kan hålla käften för att du vet inte om vad jag gör eller ej på min fritid så dra tillbaka din kommentar eller så anmäler jag dig!

Putteman

Medlem
Jag tänker sälja min lvg hoj. Vill ni hjälpa mig värdera den? Tycker på riktigt att det är svårt.

Bianchi Intenso 105 2015, fälgbroms. Gick första året 2016 och bara rullat några hundra mil, dvs. väldigt fin.

Shimano RS81 C24 hjul plus original. Conti GP4000 däck.

Servad med vajrar, höljen, kedja mm i år.

Vad är rimligt pris?

Nypris typ 30-32.000:- nånting om det är intressant.

Jag kan sälja nu eller till våren, spelar ingen roll.

D0504F51-6742-4F6E-B198-F8772F78D32A.jpeg

Bilagor

Senast ändrad:

Lejon

Aktiv medlem
Jag tänker sälja min lvg hoj. Vill ni hjälpa mig värdera den? Tycker på riktigt att det är svårt.

Bianchi Intenso 105 2015, fälgbroms. Gick första året 2016 och bara rullat några hundra mil, dvs. väldigt fin.

Vad är rimligt pris?

Visa bilaga 454857
5-7000kr?

Bele

Aktiv medlem
Med reservation för att jag inte kan Bianchis modeller så låter 5-7000 kr för en hyfsat modern racer i väldigt fint skick med dubbla hjulpar för lite.

Lejon

Aktiv medlem
Med reservation för att jag inte kan Bianchis modeller så låter 5-7000 kr för en hyfsat modern racer i väldigt fint skick med dubbla hjulpar för lite.
Jag vet inte heller, kanske namnet Bianchi berättigar till ett bra andrahandsvärde? Jag tänker mest att en 5-6 år gammal cykel med en omodern fälgbromsad 105-grupp rimligen inte är så het. Men jag brukar alltid sälja alla mina grejer för billigt så lyssna inte på mig som facit.

Bovelius

Medlem
Dags att göra rum för nya projekt hemma, vad är vettigt för en Trek Domane Slr7, Ultegra Di2 6870?
Tacksam för råd!

Studio_20201124_125625.png

Lejon

Aktiv medlem

Vad är rimligt pris?

Visa bilaga 454857
Vore kul och intressant om du berättar vad du får för den om du lyckas sälja. (ser att du har en annons uppe nu).
Nypris ca 32 000 innebär listpris för cykel plus listpris för extrahjulen antar jag?

Senast ändrad:

Eddy2016

Medlem
Cannondale Habit 3, 2016. Inköpt våren 2017. Strl M. Körd en del men fint skick (jag är petig av mig).
Nyservade dämpare, nya specialized däck (ej tubeless). I övrigt enligt spec.

Vad tror samlade kunskapen, vad är rimligt pris?

Bilagor

Senast ändrad:

olaangleby

Ny medlem
Hej,

Jag har en gammal cykel i garaget av märket crescent. Vet inte alls vad det är för värde på dessa äldre cyklar. Är det någon som kan hjälpa mig och berätta vad det är för modell och ungefär vad de brukar säljas för?

21 växlar, juniorcykel...

Bilagor

Salabaladala

Aktiv medlem
Hej,

Jag har en gammal cykel i garaget av märket crescent. Vet inte alls vad det är för värde på dessa äldre cyklar. Är det någon som kan hjälpa mig och berätta vad det är för modell och ungefär vad de brukar säljas för?

21 växlar, juniorcykel...
Femhundring kanske om den fungerar bra. Sälj lokalt på typ blocket eller fejjan.

freber

Medlem
Vad kan värdet på en klassisk titanhoj
Litespeed Archos Ti med Sram red.Enve gaffel, cosmic carbone med powertap nav och top of the line i övrigt komponenter
Bedrövligt lite använd

mzi

Aktiv medlem
Jag skulle prova att sälja den utomlands, om du vill ha betalt för den. Svårt att hitta rätt köpare här.

Putteman

Medlem
Vore kul och intressant om du berättar vad du får för den om du lyckas sälja. (ser att du har en annons uppe nu).
Nypris ca 32 000 innebär listpris för cykel plus listpris för extrahjulen antar jag?
Hej
Korrekt att "nypris" är listpriset.
Cykeln är nu såld för 12.500:- med dubbla hjulseten till. Köparen var nöjd, jag var nöjd.

Bobawindu

Ny medlem
Fox 32 Talas 150mm
Fox Float RP23
Shimano XT M770 Fram och bak växlar, XT vevparti, XT Deore M8000 shifter 2st
Formula RX bromsar
Mavic crosstrail 26" 1.5-2,6

Minimalt slitage och knappt använda grejer!

Vad hade man kunnat ta för priser på skiten?

Mvh

AX3L

Aktiv medlem
Bruksvärde 5kkr? Helt omöjligt att säga på en sån cykel dock, beror helt på om du hittar rätt köpare och skick samt hur eftertraktade grejerna är.

etnica

Aktiv medlem
Du skriver ju själv att det är skit, så inte mycket?

glitch

Aktiv medlem
Ingen ram i listan = en hög med komponenter som ska säljas?
Antagligen - därav min kommentar till Ax3l som skrev " Helt omöjligt att säga på en sån cykel dock, beror helt på om du hittar rätt köpare och skick samt hur eftertraktade grejerna är. "
Det låter mest som det är en hög med delar.

Spinx

Medlem
Fox 32 Talas 150mm 1900 kr om 29 tum och dokumenterad service , 500 om 26 "
Fox Float RP23 500 - 1000 kr beroende på vilken cykel den passar
Shimano XT M770 Fram och bak växlar, XT vevparti, XT Deore M8000 shifter 2st 1500 kr i bästa fall
Formula RX bromsar 500 kr
Mavic crosstrail 26" 1.5-2,6 500 kr i bästa fall om 26 " ens går att sälja

jonte987

Aktiv medlem
26'' hjul med skiva går nog att sälja. Speciellt om de är lätta och helt raka.

1500 för en 9s grupp är väl tveksamt kanske. Inte för att cykla på i alla fall.

NickPick

Aktiv medlem
Jag vet inte hur man skriver för att vara snäll och ge folk en chans, men mrkoll brukar ge en varningssignal, och det gjorde den nu också.

Alla har såklart rätt till bot och bättring.

Senast ändrad:

poppeplopp

Ny medlem
Jag letar damcykel, och sprang över en 2012 Specialized Dolce Elite för 6500. Jag tycker det låter väldans högt? 9 år gammal och dåtidens Tiagra, även om den uppges vara sparsamt använd. Spontant skulle jag säga 4-5k.

Vad säger ni?

nieves

Aktiv medlem
Jag letar damcykel, och sprang över en 2012 Specialized Dolce Elite för 6500. Jag tycker det låter väldans högt? 9 år gammal och dåtidens Tiagra, även om den uppges vara sparsamt använd. Spontant skulle jag säga 4-5k.

Vad säger ni?
Absolut max 3kkr då oavsett sparsamhet. Då förutsätter jag originalkomponenter såsom drivlina, däck mm. Tiagra liksom.....

Linus.reinhag

Ny medlem
3B1DD629-BCD1-4306-B5A3-3C2F0F143E31.jpeg

Mitt vinterprojekt är för stor för mig och ska säljas.

Är en Merida Extreme 905 i stl 58. Förmodligen från tidigt 2000-tal. Den är bestyckad med en sjudelad Shimano rsx drivlina. Hjulen är Mavic cxp 14 fälgar på Shimano rsx nav. Det ryms 25 mm däck men med det skulle jag nog säga att komfortdetaljerna tar slut.
Snabb elak cykel, tror ni det finns möjlighet att ens ta betalt eller ska jag lämna den i gömmorna tills jag hittar en lång snubbe med stora lår som letar efter något snabbt att byta mot nåt kul?

velovin

Aktiv medlem
Visa bilaga 471844

Är en Merida Extreme 905 i stl 58. Förmodligen från tidigt 2000-tal. Den är bestyckad med en sjudelad Shimano rsx drivlina. Hjulen är Mavic cxp 14 fälgar på Shimano rsx nav. Det ryms 25 mm däck men med det skulle jag nog säga att komfortdetaljerna tar slut.
Snabb elak cykel, tror ni det finns möjlighet att ens ta betalt eller ska jag lämna den i gömmorna tills jag hittar en lång snubbe med stora lår som letar efter något snabbt att byta mot nåt kul?
Fin hoj!
Osäljbar tror jag inte att den är, om jag var på jakt efter något liknande skulle jag kunna tänka mig att betala 2000-3000 för den.

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa bilaga 471844

Snygg! Den hade ju lite charm cxp fälgar är (var) ju lite coolt - hur var det? De duger att vinna klubbtävlingar på och håller att cykla jorden runt på. Smala som sugrör, men lite coola. Snygg ram!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer