[Samlingstråd] Vad är min cykel värd?
Finns kvittot där, eller vad menar du?Det finns åtminstone lite att läsa på mrkoll.
Finns kvittot där, eller vad menar du?Det finns åtminstone lite att läsa på mrkoll.
Nej, men annat bra att veta.Finns kvittot där, eller vad menar du?
Jag tycker att du kan hålla käften för att du vet inte om vad jag gör eller ej på min fritid så dra tillbaka din kommentar eller så anmäler jag dig!Inte för att vara fördomsfull men är det någon i Göteborg som blivit av med sin "utreak" så kan det här nog vara denna.
Kontoskaparen ifråga brukar sälja alldeles för många olika cyklar i Göteborg och har blivit bortplockad från minst en köp och sälj cykelsida.
Oftast damcyklar dock. Nu även medlem här! Härligt att buset får hjälp med värdering iaf.
Eller så lägger du bara upp en orginalbild på cykeln eller uppvisar kvitto så är saken löst och då kanske du t.o.m kan få en ursäkt.Jag tycker att du kan hålla käften för att du vet inte om vad jag gör eller ej på min fritid så dra tillbaka din kommentar eller så anmäler jag dig!
Jag har inte någon skyldighet att lägga upp mitt kvitto!Eller så lägger du bara upp en orginalbild på cykeln eller uppvisar kvitto så är saken löst och då kanske du t.o.m kan få en ursäkt.
5-7000kr?Jag tänker sälja min lvg hoj. Vill ni hjälpa mig värdera den? Tycker på riktigt att det är svårt.
Bianchi Intenso 105 2015, fälgbroms. Gick första året 2016 och bara rullat några hundra mil, dvs. väldigt fin.
Shimano RS81 C24 hjul plus original. Conti GP4000 däck.
Servad med vajrar, höljen, kedja mm i år.
Vad är rimligt pris?
Nypris typ 30-32.000:- nånting om det är intressant.
Jag kan sälja nu eller till våren, spelar ingen roll.
Visa bilaga 454857
Jag vet inte heller, kanske namnet Bianchi berättigar till ett bra andrahandsvärde? Jag tänker mest att en 5-6 år gammal cykel med en omodern fälgbromsad 105-grupp rimligen inte är så het. Men jag brukar alltid sälja alla mina grejer för billigt så lyssna inte på mig som facit.Med reservation för att jag inte kan Bianchis modeller så låter 5-7000 kr för en hyfsat modern racer i väldigt fint skick med dubbla hjulpar för lite.
Vore kul och intressant om du berättar vad du får för den om du lyckas sälja. (ser att du har en annons uppe nu).Jag tänker sälja min lvg hoj. Vill ni hjälpa mig värdera den? Tycker på riktigt att det är svårt.
Bianchi Intenso 105 2015, fälgbroms. Gick första året 2016 och bara rullat några hundra mil, dvs. väldigt fin.
Shimano RS81 C24 hjul plus original. Conti GP4000 däck.
Servad med vajrar, höljen, kedja mm i år.
Vad är rimligt pris?
Nypris typ 30-32.000:- nånting om det är intressant.
Jag kan sälja nu eller till våren, spelar ingen roll.
Visa bilaga 454857
Femhundring kanske om den fungerar bra. Sälj lokalt på typ blocket eller fejjan.Hej,
Jag har en gammal cykel i garaget av märket crescent. Vet inte alls vad det är för värde på dessa äldre cyklar. Är det någon som kan hjälpa mig och berätta vad det är för modell och ungefär vad de brukar säljas för?
21 växlar, juniorcykel...
HejVore kul och intressant om du berättar vad du får för den om du lyckas sälja. (ser att du har en annons uppe nu).
Nypris ca 32 000 innebär listpris för cykel plus listpris för extrahjulen antar jag?
Är det ens en cykel?Bruksvärde 5kkr? Helt omöjligt att säga på en sån cykel dock, beror helt på om du hittar rätt köpare och skick samt hur eftertraktade grejerna är.
Om vad är en cykel?Är det ens en cykel?
Se Ax3ls inlägg.Om vad är en cykel?
26", är det diametern på största klingan på kassetten?Är det ens en cykel?
Nämen kanske ett hjulpar hen vill sälja? Min fråga var alltså är det lösa komponenter eller en komplett hoj som ska värderas.26", är det diametern på största klingan på kassetten?
Ingen ram i listan = en hög med komponenter som ska säljas?Nämen kanske ett hjulpar hen vill sälja? Min fråga var alltså är det lösa komponenter eller en komplett hoj som ska värderas.
Antagligen - därav min kommentar till Ax3l som skrev " Helt omöjligt att säga på en sån cykel dock, beror helt på om du hittar rätt köpare och skick samt hur eftertraktade grejerna är. "Ingen ram i listan = en hög med komponenter som ska säljas?
Är väl enklare att sälja en hög komponenter utan medföljande ramnummer i vissa fall.Ingen ram i listan = en hög med komponenter som ska säljas?
Absolut inte, men om man är så kan man ju fortfarande ha kommit på att att man får bättre betalt för lösa komponenter än cykeln som man tappat kvittot på.Bara för att man är en dömd skurk behöver man ju inte vara en skurk!![]()
Absolut max 3kkr då oavsett sparsamhet. Då förutsätter jag originalkomponenter såsom drivlina, däck mm. Tiagra liksom.....Jag letar damcykel, och sprang över en 2012 Specialized Dolce Elite för 6500. Jag tycker det låter väldans högt? 9 år gammal och dåtidens Tiagra, även om den uppges vara sparsamt använd. Spontant skulle jag säga 4-5k.
Vad säger ni?