SATS-gym med smart cykelpark?

Snart april och med decimeter av modd får det väl duga med spinning ett tag till för mängdträningen. Tråkigt nog.

Å andra sidan har jag nyligen fått upp ögonen för spinning och särskilt för alla pass där de har cyklar med bluetooth, wattmätare och kadens som man kör via Intelligent cycling-appen! Riktigt kul!

Vet att SATS hötorget har dessa cyklar, men har inte hittat något annat av gymmen i Stockholm som har det. Någon som vet mer? Dåligt med info om detta i SATS egna kanaler.

Kolt

Medlem
Det här är inte ett direkt svar på frågan men Friskis & Svettis i Uppsala har Lifefitness IC8:or på merparten av gymmen. Brukar finnas åtminstone ett par cyklar ute på gymmen och ett större antal i lokalerna avsedda för spinning. Jag vet inte om det ser likadant ut i Stockholm men utifall du inte hittar ett SATS i närheten kan det eventuellt finnas ett Friskis med liknande upplägg.

Stortomat

Medlem
Jag kan lägga Sats Sveavägen och Sats Dalénum till listan över ställen med cyklar för Intelligent appen.

Sats Mall of Scandinavia kör något äldre system där man får se effekt och rpm på en projektor. Ingen möjlighet att spara data tyvärr.

Jag kan lägga Sats Sveavägen och Sats Dalénum till listan över ställen med cyklar för Intelligent appen.

Sats Mall of Scandinavia kör något äldre system där man får se effekt och rpm på en projektor. Ingen möjlighet att spara data tyvärr.
Ahh tack!! Testat sveavägen nu! Skönt att ha två till i rotationen.

Inget slår 120-minutaren på hötorget, söndagar dock!

Topp