Schwalbe ice spiker pro, kvalitet????

Tjena folket! Fick nyss hem isdäcken, ut och kasta om lite snabbt och ta en runda var tanken! Men döm om min förvåning när jag pumpar framdäcket och det läker i däcksidan.... Har detta hänt andra?

Forumet gillade inte mina filmformat, därav en skärmdump på filmen.
Screenshot_20221130-182633_Gallery.jpg

C

CCS

Guest
Men döm om min förvåning när jag pumpar framdäcket och det läker i däcksidan....
Ser mer ut som att det läcker. Vätskan ska göra så det läker däremot.

Vad är det för version exakt?
Performance är inte tubeless-kompatibla enligt Schwalbe medan Performance RaceGuard är det.

Senast redigerad av en moderator:
Ser mer ut som att det läcker. Vätskan ska göra så det läker däremot.

Vad är det för version exakt?
Performance är inte tubeless-kompatibla enligt Schwalbe medan Performance RaceGuard är det.

Dom vikbara TLE. Dom med icke vikbara står det slang på.

Jag hittade dock flera gamla inlägg med samma "problem". Dom kanske fungerar ändå men det såg inte lovande ut
Screenshot_20221130-190359_Chrome.jpg

Verkar va väldigt vanligt på gammla däck. Mina inköpta ifjol är lika å va det från nya, men gukkan tätar så jag kör mina slanglöst. Å ser man dina verkar de inte va nå bättre på årets däck🤦‍♀️

Roosander

Medlem
Körde mina tubeless förra vintern utan problem. Vikbara och rubeless ready. Hoppas det går på någon form av garanti.

// Seb

Men då är det alltså Evo LiteSkin du har (?) och inte det du visade i inlägg #5 ??

(Står på däcksidorna om man vill veta)

Och är det nu Evo LiteSkin som numera är utgångna ur produktionen så är dom kända för att inte vara 100% anpassade för tubeless (TLE).

Visa bilaga 596546
11654176 som bilden jag la in ovan.
Det finns bara 2 på schwalbes hemsida i 29*2.25. Vikbara och icke vikbara.

Ok, det står inget i schwalbes medföljande instruktion i hur man skall köra däcken slanglöst om att det skall vara ett problem. Endast hur man monterar slanglöst och trampar.

Vet inte vart din info kommer ifrån men då schwalbe skriver att dom är gjorda för slanglöst så... 🤔

"Den här nyligen uppdaterade versionen är dessutom redo för att köras slanglöst tack vare Tubeless Technology (TLE)

• Double Defence Raceguard (en kombination av både SnakeSkin och RaceGuard) "

Batavus

Aktiv medlem
Det här är det senaste...
Edit: Konstigt att bilder jag bifogat i två olika trådar föll bort.
Iscykel 1800-tal.jpg

Senast ändrad:

NickPick

Aktiv medlem
Spännande att dom bytt från liteskin! Grattis till ett däck extra 🙌 jag har börjat köra med slang på vintern. Cyklar för lite mtb för att orka med slanglöst.
Mvh

kais01

Aktiv medlem
är det tunna sidoväggar blir det oavsett material efter en tid jobbigt med slanglöst, vinter eller sommar.

kör med latexslang i mina isp evo från 2016, rullar skönt och med kan man säga slanglös känsla. de är begåvade med flortunna sidoväggar. fått göra några lagningar där.

trots ålder och ändå rätt flitig användning har däcken stått emot bra. men har flera hjulpar, och de åker på bara vid lämpligt underlag. framhjulet lite mer än bakhjulet, och har varit igång redan denna säsong.

gummit fortfarande mjukt och greppigt. en hel del dubbar fått ersättas, och i våras före avmontering återfick de sin spetsighet med hjälp av diamantklinga på en vinkelslip;) några splittade dobbar fått lagas med vindrutetätning biltema. fungerar utmärkt.

Topp