Semestra med hund + cykelkärra

Brakastruten

Aktiv medlem
Liknande ämne har varit upp, för kanske ett år sedan. Lyckades inte träffa av rätt på orden dock.

Jag planerar för en inlandstur i sommar. Hunden har inte samma vettlösa iver som förr, och på varmt underlag slits ändå trampdynorna hårt!
Letar därför en flatbottnad hundkärra. Har sett klossformade nätkupéer, som ibland dessutom kan lyftas av som separata hundkojor. Så får han åka snålskjuts när orken tryter.

Dags att bli påminnd om var man hittar lätta och prisvärda cykelkärror, lämpade för hundtransporter.
Praktiskt också att kunna få med sig lite packning, då glesbygden blir allt glesare..

Brakastruten

Aktiv medlem
Vad bra, en början!
Var nästan böjd att kika på Blockets gamla barnkärror, och börja modifiera lite.
Det blir till att trampa på bra i sommar, tur att hunden inte är större! (22kg)

bjorre

Aktiv medlem
Jag kör med en vanlig 'barn' cykelkärra med min hund.
Lägger lite packning och sånt jox i fotdelen så blir det tillräckligt plant.
Vill man kan man nog lägga över en plywoodskiva eller nåt så det blir helt plant.

Brakastruten

Aktiv medlem
Vad blev. det. av mitt kärrande? Hann spräcka tyget på tre orangea Jula-vagnar, inom samma kvitto. Fick pengarna åter och köpte en röd barnvagn från Coop. Använde den flera år, innan den fick nya ägare. Funkade fint, med sovsäck. rullad i fotbrunnen. Nu har jag en hundvagn med axelrör under hundryggen och vedervärdiga hjultappar. Kräver markisolering för komforten.. men priset var bra., liksom skicket.
IMG_20210502_151332300.jpg
IMG_20200730_121320779.jpg

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer