Senilsnöre för cykelbrillor?

Mibe

Ny medlem
när jag känner för att ta av mig glasögonen under färd. Kan tillägga att min hjälm inte tillåter glasögonen i dess ventilationshål. Därav min problematik.

Se bild nedan, obs! Ej jag på bilden.

Bilagor

• BBF97F83-BECE-472E-A30F-BD03525A7278.jpeg
    BBF97F83-BECE-472E-A30F-BD03525A7278.jpeg
    33.5 KB · Besök: 13

me.I.am

Aktiv medlem
Min hjälm är inte heller så bra för det, men är sällan jag har behovet. Har testat nån gång o sätta brillorna bak i nacken som proffsen gör ibland. Tyckte det funkade hyfsat.

poqa

Aktiv medlem
Som ovan. Sätt dem i nacken!

När jag seglar kör jag flytsnöre.

detvanligavartaget

Aktiv medlem
Jag har "snören" som är nån gummiliknande slang, som träs över skalmarna. Den var pillig att få dit, men verkar sitta bra. "Snöret" blir lite fjädrande. Jag köpte dessa på nån webshop för glasögontillbehör, det finns säkert många ställen du kan hitta sådana. Dyra var de inte heller...

Klorofylltalibanen

Aktiv medlem
Jag har "snören" som är nån gummiliknande slang, som träs över skalmarna. Den var pillig att få dit, men verkar sitta bra. "Snöret" blir lite fjädrande. Jag köpte dessa på nån webshop för glasögontillbehör, det finns säkert många ställen du kan hitta sådana. Dyra var de inte heller...
typ bränsleslang till radiostyrda bilar?

me.I.am

Aktiv medlem
Har ett alt till, tänkte inte på det innan eftersom jag bara gör det när jag varvar ner efter rundan. På min racer så blir det rätt bra att hänga brillorna precis där vajrarna kommer fram från lindan mot mitten av styret. På min cykel blir det lite typ som en ögla, sticker ner en skalm där.

Brasklapp dock, har tappat brillorna en gång. Och har aldrig gjort det när jag kör hårt. Men tror jag skulle föredra det framför att ha brillorna i ett snöre. Kanske t.o.m göra en riktig ögla på något sätt om jag skulle göra det ofta. Men vi är alla olika.

Pfaff

Aktiv medlem
när jag känner för att ta av mig glasögonen under färd. Kan tillägga att min hjälm inte tillåter glasögonen i dess ventilationshål. Därav min problematik.

Se bild nedan, obs! Ej jag på bilden.
Kommer inte brillorna att dimla av och an när du ligger framåtlutat?
Jag använder ibland ett par läsglasögon för extremt små pillearbeten och de hänger i senilsnöre. Är sådär bekvämt när jag ligger på knä och lutar mig framåt.

Köp & Sälj

Topp