Sensah Empire - 11 delad kinagrupp nån som testat?

glitch

Aktiv medlem

alans

Medlem
Kollat en del på den och vart sugen på att köpa den, men det föll på att det är billigare att köpa en begagnad 105 eller Ultegra grupp än denna om man räknar in tull och postnords avgifter.

Westman

Aktiv medlem
Köpa billiga grejer från Kina med begränsad hållbarhet har om inte annat en kostnad för miljön istället. Röstar också på lätt beggade Shimanoprylar ist.

Drosa

Aktiv medlem
Naturligtvis är det så men jag funderar på hur/om du vet att just detta är skit . Det mesta man köper nu för tiden är tråkigt nog gjort i kina.

Westman

Aktiv medlem
Naturligtvis är det så men jag funderar på hur/om du vet att just detta är skit . Det mesta man köper nu för tiden är tråkigt nog gjort i kina.
Det ska jag vara tydlig med att jag inte vet. Jag utgick bara från det när jag såg kombon Kina, billig och stavfel i produktbeskrivningen.

glitch

Aktiv medlem
Hade missat minigruppen på K&S - kanon den får det bli. Men frågan kvarstår. Man kan vara nyfiken på saker utan att köpa dem :)

Drosa

Aktiv medlem
Nåväl, det jag har läst mig till om sensah på nätet är att det har startas av några ingenjörer som arbetade för sram innan de lade ner fabriken för att flytta verksamheten till någon ännu billigare provins i kina. Vips, där stod några kineser med erfarenhet och kunskap från sram utan arbete och de var inte dummare än att de tog med sig det och startade upp eget företag. Sensmoralen av det?

desmo

Aktiv medlem
Vilket förklarar varför man pratar om SRAM kompatibilitet och att mekaniken är snarlik.
Vet du, eller någon annan, hur Sensah är kompatibelt med SRAM Exact Actuation (i mitt fall 10d)?
Jag letar en (billig) bakväxel som klarar lite större kassett för att passa ihop med SRAM Force-reglage.

Oooh

Aktiv medlem
Ingen erfarenhet men de finns väl en hel del på Youtube om Sensah Empire.
De första versionerna hade väl problem växelreglagen o de ska man undvika.

Distiller

Medlem
Kan rekommendera en Youtube-kanal som heter "Trace velo" om du vill veta mer om detta, och en massa annat billigt kinesiskt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer