Sensor på hjälmen?

Sensor på hjälmen?
Åh vad tramsigt (men smart) orka ha massa prylar som pajar ens vildmarksäventyr. För mig blir det störande med massa prylar med sig ut. Jag vill va " clean".

Freeskier

Aktiv medlem
Sensor på hjälmen?
skogsmulle101 skrev:
-------------------------------------------------------
> Åh vad tramsigt (men smart) orka ha massa prylar
> som pajar ens vildmarksäventyr. För mig blir det
> störande med massa prylar med sig ut. Jag vill va
> " clean".

Ingen kommer tvinga dig. Men jag måste fråga. Kör du utan punkalagningsgrejer också? Det är ju lite tramsigt med prylar liksom? ;) Själv trodde jag att poängen med friluftsintressen var just att man har en ursäkt att köpa nästan obegränsat med prylar!

Skämt åsido:
Jag börjar ju visserligen bli lätt yrkesskadad efter snart 3 år på universitet och ser risker som jag måste försöka hantera överallt. Men jag kan se ett ganska stort värde i den där prylen om man gillar att leka själv.
Fick en gren i pannan när jag, dumt nog, laddade på vid ensam-skogsåkning på skidor förra vintern. Hjälmen gick i två delar men jag höll mig vaken. Hade den tagit lite längre ner så vete tusan hur det hade gått. Och chansen att någon skulle hittat mig där, i tid, om jag blivit liggande är nog inte så stor.

Konkwista

Medlem
Sensor på hjälmen?
Hur blir det om hjälmen faller från styret vid fikapausen? :) har varken fikat eller tappat hjälmen någongång men har man en sån pryl gör man det ju det. :)

banankakan

Ny medlem
Sensor på hjälmen?
"Om inte larmsignalen stängs av efter en viss tid skickas ett sms med aktuell gps-position automatiskt till en förvald larmcentral som kan sända en ambulans till olycksplatsen."
Finns alltså tid att hindra utryckning pga falsklarm.

Atlas

Aktiv medlem
Sensor på hjälmen?
Perfekt! Om någon saknar den riktiga trygghetsknarkarkicken så är det ju perfekt. Kanske man kan kombinera med ett andningslarm? Och en däcktryckssensor? laservarnare för DÖDSGRUS?

Topp