Serva/renovera äldre Colnago i Sthlms-området?

th0m

Ny medlem
Jag har en Colnago Master Olympic på ingång med 8-delad Campa Record anno 93-94. Tror att allting är i bra skick (men täckt av ett lager av intorkat italienskt vägdamm) men skulle vilja ha den grundligt genomgången och upputsad, få bort eventuell ytrost osv då det här ska bli min ögonsten för fincykling på soliga söndagar. Det är alltså viktigare för mig att det blir ett schysst resultat än att det är billigt och går snabbt. Söker en verkstad som i princip kan tänka sig att demontera hela cykeln och gå igenom med tops om ni förstår...

Något tips på vart man ska vända sig?

Drosa

Aktiv medlem
Till ditt garage eller källare. Själv är bäste dräng och vet man inte hur allt funkar så kan man alltid lära sig och/eller fråga här på forumet. Desutom är det mycket roligare när det är klart och du vet med dig att det här har du själv fixat.

Freddie L

Aktiv medlem
Just det där ”det är viktigare att det blir bra än snabbt” känner jag igen. Jag blir aldrig nöjd med hantverkare. Men det är ju mig det är fel på. Så jag håller med Drosa, det är enda chansen att du blir nöjd.

th0m

Ny medlem
Mja, kanske har ni rätt. Problemet är att man behöver skaffa sig en verktygssamling som är mycket mer omfattande än däckjärn och kedjepiska... Det verkar ju finnas några tyska och italienska verkstäder t ex som verkligen lägger sin själ i varje projekt och inte lämnar ifrån sig något som inte är tipptopp enligt alla konstens regler. Kanske finns det inte några ställen här som jobbar på samma sätt? Har alltid fått utmärkt "löpande-band-service" hos CykelCity t ex, men känns inte som att det är rätt ställe för det jag är ute efter den här gången.

Om Lillehammer kvalar in i "Stockholmsområdet" så finns det en cykelverkstad på Storgata som topsar din sykkel om du vill. Kostar dock NOK 6500

DanielS

Aktiv medlem
Nu verkar det ju finnas ett visst värde i de här cyklarna. Men om man räknar lågt så kostar ju en timme hos din LBS minst 500kr. En så grundlig genomgång tar rimligtvis mer än 8 timmar. Man får ganska mycket verktyg för dom pengarna...

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer