Service Manitou Jack, var/vem?

Lejon

Aktiv medlem
Har en Manitou Jack som satt på en cykel jag köpt begagnad. Gissar att den är ca 2 år. Service tidigare vet jag inget om.
Den ser fin ut, inga direkta repor, inget glapp. När jag köpte den gick den lite halvtrögt neråt men sjönk lite efter ett tags sittande så jag försökte mig på en isärplockning men kom bara halvvägs. Efteråt gled den lite lättare uppåt men glider ännu mer neråt. Nu glider den ner omgående även om jag ”sitter lätt”.

Kort sagt: den behöver en ordentlig service. Vem gör det? Jag ids nog inte försöka lära mig själv igen eftersom jag försökt och inte klarade ut det. Finns något företag (JBP servar allt har jag hört) Eller någon här som kan göra det mot ersättning?

ENEP

Medlem
Har också en Manitou Jack som beter sig ungefär likadant. Fick du något besked från Racingbike Sweden eller löst det själv?

Lejon

Aktiv medlem
Har också en Manitou Jack som beter sig ungefär likadant. Fick du något besked från Racingbike Sweden eller löst det själv?
Jag pratade med Per där och han sa att det troligen var gaspatronen som behövde bytas. Han väntade på sådana som han beställt men oklart när de kommer. Har inte hört något sen, hans skulle återkomma när delarna fanns.
Men han servar gärna Manitou.

Jag skruvade på en fast stolpe igår på cykeln som temporär lösning. Slutar väl med en ny sänkstolpe framöver antar jag...

cg

Ny medlem
Lånar denna tråd lite. Har en Manitou mattoc comp som jag skulle behöva göra en service på. Finns det några ställen i Sthlm som utför service på Manitou eller är det bara ovan tidigare nämnda som gäller?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer