Shimano 105, växlar dåligt från stort drev till litet
Har lite problem med växlarna som yttrar sig så att från de 3 största dreven vill den inte växla till mindre drev men från övriga drev funkar det klanderfritt. Går fint att växla från mindre drev till större men justerar jag så det går bra att växla från de 3 största vill den inte växla ordentligt från större till mindre då.
Tänkte att det går trögt så bytte vajerhölje och vajer men det hjälpte inte.
Har smörjt "lederna" på bakväxeln, sprayat WD40 i växelreglaget, hjälper inte.
Sitter Shimano 105 fram- och bakväxel, RS700 växelreglage, HG601 kedja. Växelvajern går utan hölje i ramröret så det är korta bitar med hölje. Har också kollat så att inte vajrar till fram- och bakväxel är "korsade" inuti ramröret.
Vad kan det bero på? Iom att den växlar fint på övriga växlar fattar jag inte var felet sitter, kan det vara nåt knas med växelreglaget i alla fall?
Tänkte att det går trögt så bytte vajerhölje och vajer men det hjälpte inte.
Har smörjt "lederna" på bakväxeln, sprayat WD40 i växelreglaget, hjälper inte.
Sitter Shimano 105 fram- och bakväxel, RS700 växelreglage, HG601 kedja. Växelvajern går utan hölje i ramröret så det är korta bitar med hölje. Har också kollat så att inte vajrar till fram- och bakväxel är "korsade" inuti ramröret.
Vad kan det bero på? Iom att den växlar fint på övriga växlar fattar jag inte var felet sitter, kan det vara nåt knas med växelreglaget i alla fall?