Shimano broms olja, olika färger?

Pfaff

Aktiv medlem
Dom har slutat med chf 11s som är den oljan som matchar shimano oljan bäst men en flampunkt på 300 grader tur att man har en liter av sörjan.
man kan nog knalla in på volvo och köpa chf11s som är styrväxel oljan till en rad olika modeller.
Annars så sök på
Pentosin
Frågan är om bromsoljan på en cykel någonsin ens kommer i närheten av att bli uppemot 300˚.
Vanlig bromsvätska DOT5.1 har en kokpunkt på 270˚ och används glatt i värsting MC- och bilbromssystem. Vanligen räcker DOT4 med kokpunkt 230˚ långt.

sdx

Aktiv medlem
Frågan är om bromsoljan på en cykel någonsin ens kommer i närheten av att bli uppemot 300˚.
Vanlig bromsvätska DOT5.1 har en kokpunkt på 270˚ och används glatt i värsting MC- och bilbromssystem. Vanligen räcker DOT4 med kokpunkt 230˚ långt.
Du kan testa dot4 i shimano bromsar sen redovisar du resultatet

Pfaff

Aktiv medlem
Sram är gjorda för dot olja så vad är hemligheten och jag har använt dot 4 i snart 4 år så vad är nytt.
Inget är nytt.
(Fast bromsvätska är inte olja utan en sorts glykol)
Jag undrade för några inlägg sedan av vikten av att den-och-den oljan hade en kokpunkt (fast det står flampunkt, det hoppas jag är käpprätt fel.) om 300*.

sdx

Aktiv medlem
Inget är nytt.
(Fast bromsvätska är inte olja utan en sorts glykol)
Jag undrade för några inlägg sedan av vikten av att den-och-den oljan hade en kokpunkt (fast det står flampunkt, det hoppas jag är käpprätt fel.) om 300*.
Pentosinen är stabil ner till - 60 grader då andra på forumet har haft problem med andra mineraloljor vid kallare väder.

Vizual54

Aktiv medlem
Antar att samma rekommendationer även funkar till Magura bromsar? Börjar bli hög tid att byta bromsvätskan på ena hojjen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer