Shimano reservdelar, vart beställer man? Behöver Clutch...

ohlslof

Ny medlem
Hej!
Min "Stabilizer Unit"/clutch/koppling på XT m8100 bakväxeln har krabbat ihop och jag tänkte byta den. Mailade runt till några verkstäder och fick beskedet att Shimano Nordic inte erbjuder den delen som reservdel... Och att jag kan behöva köpa en helt ny bakväxel!?! Har någon varit i liknande situation och har tips på hemsidor som har fungerat bra att beställa ifrån? Eller har en bra idé om vart man kan få tag i en?
I rött är den delen jag tror jag behöver primärt. art.nr Y3GF98040.
Dock kanske axeln i blått kan vara bra att byta också?
1594020284979.png

Rattnalle

Aktiv medlem
Flertalet tyska butiker säljer den, Bike-Components t ex.

Jag har bara bytt den när den gått sönder, inte axeln. Det är fjädern runt som spruckit på mina när de dött.

D

Deleted member 43681

Guest
.

Senast redigerad av en moderator:

Rattnalle

Aktiv medlem
Jaså? Länk?

Hittar bara detaljen här, där den ej finns i lager:

Inte heller i lager hos "engelsmannen":

Och inte här heller:
Hade fel, det var visst bara för 10- och 11-delat de hade listat. Men de tar säkert hem för 12 om man mailar.

Mayhem

Aktiv medlem
Bicikli och SJS Cycles brukar ha mycket Shimano reservdelar i lager. Just denna verkar de dock inte ha och verkar inte heller gå att få tag i från leverantör just nu. Så kan du inte cykla utan att byta skulle jag köpa en hel ny växel…

ohlslof

Ny medlem
D

Deleted member 43681

Guest
.

Senast redigerad av en moderator:

cubefritzz

Aktiv medlem
Själv köpte jag de delar du behöver till min Shimano XT M8000RD härifrån: https://www.kurbelix.de/ Visserligen förra året. Jag är nöjd. Han kan engelska men föredrar att svara på tyska. Leveranstid ca 1-2 veckor. Han tar endast kreditkort. De delar du behöver till din M8100 är dessutom identisk med M8000.

ohlslof

Ny medlem
Dina länkar var superbra och tack alla andra för snabba svar! Jätteuppskattat! Men iom att det verkade vara ganska slut i lager på många ställen så svarade jag bara på ett meddelande... är på jobbet å tänkte kolla länkarna noggrannare i när jag kommer hem... Så om du har inlägget kvar någonstans får du hemsk gärna återuppliva det :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer