Shimano XTR SLX - kompatibla Brake levers?

Berk

Aktiv medlem
Dom ser helt annorlunda ut, dom passer klart inte skulle jag säga.

Tror att de andra som svarade tyckte att det var handtaget du frågar om, inte bara "lever blade".

phuturist

Medlem
Verkar hopplöst att få tag i en reservdel, ”brake lever unit” som den heter. Kollade med en butik i stan, shimano hade 21 veckors leveranstid....

Berk

Aktiv medlem
Hela 7100 handtag kostar inte mycket mer än den XTR greppet. Köp hela handtaget och byt greppet.

feeblesmith

Aktiv medlem
Jag har varit i samma situation, "lever unit" har inte varit tillgänglig som reservdel alls på över ett år och m7000 eller m6100 delar passar inte då de är tjockare. Hittar du ett komplett handtag så kan du byta sida "lever unit", handtaget är samma, dock måste du byta fjädern som är specifika för vänster eller höger.
Finns även 3:e parts handtag att köpa https://flomotorsports.com/products/copy-of-beta-brake-lever-1 men de kostar en del.

phuturist

Medlem
Köpte ett komplett handtag och flyttade över "levern".
Deore M615 höll i 5 år utan problem på min gamla cykel men så är det lite tjockare gods + att de fjädrar mer framåt. Nya SLX går ju sönder bara man tänker på en vurpa.

Senna81

Aktiv medlem
Jag har SLX BL-M7100 och har kört av det ena ”greppet” och det andra är halvknäckt. Hittar inga BL-M7100 men väl ett BL-M9100 (xtr).
Nån som vet om det funkar att montera på min SLX broms?

SLX komplett

BL-M9100
Tja! Löste du detta? Jag körde av vänstra handtaget idag och fuderar på hur jag ska göra nu. Kan man bara byta handtaget eller får man byta hela paketet?

phuturist

Medlem
Tja! Löste du detta? Jag körde av vänstra handtaget idag och fuderar på hur jag ska göra nu. Kan man bara byta handtaget eller får man byta hela paketet?
Köpte ett nytt, komplett bromshandtag, demonterade "levern" och satte den på det befintliga bromshandtaget. Var noga med att kolla hur fjädern sitter när du demonterar.

Senna81

Aktiv medlem
Köpte ett nytt, komplett bromshandtag, demonterade "levern" och satte den på det befintliga bromshandtaget. Var noga med att kolla hur fjädern sitter när du demonterar.
Anade att jag skulle få göra så! Skit me :)
Men du behövde inte göra ngt med bromsoljan när du bara bytte handtaget?

Tack för svar!

Kenneth

Medlem
Jag har SLX BL-M7100 och har kört av det ena ”greppet” och det andra är halvknäckt. Hittar inga BL-M7100 men väl ett BL-M9100 (xtr).
Nån som vet om det funkar att montera på min SLX broms?

SLX komplett

BL-M9100

Svar: att det går stämmer, men inte rakt av. Då infästningspunkten på XTR levern är tjockare så måste man slipa ner den ca 1 mm för att den ska passa, är alu runt den punkten så det ”funkar” , jag var tvungen att göra så när jag körde av levern på mitt M8100 bromsreglage och det bara gick att få tag på M9100 levers.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer