Sierra MTB Holidays

salle

Aktiv medlem
Sierra MTB Holidays
Nope, bara kört med switch-backs.com. Deras hus ligger ca 25 min med bil från funkan så kan ju vara ett alternativ.

imrog

Aktiv medlem
Sierra MTB Holidays
Vi har lägenheten i Fuengirola, har haft med mig racer tidigare men suktat ut på vandringslederna.
Skönt att bara rulla ner och hem efter turen.

Men kollar in Switch backs. Har de endags turer med som Sierra?

etnica

Aktiv medlem
Sierra MTB Holidays
De har endagsturer men blir att följa med dem som är där för längre vistelse. Grupp majoritet som brukar välja vart man skall köra oftast.

salle

Aktiv medlem
Sierra MTB Holidays
etnica sa:
De har endagsturer men blir att följa med dem som är där för längre vistelse. Grupp majoritet som brukar välja vart man skall köra oftast.

Japp, endagsturer. Betalade 45 euro för en dag med egen cykel. Polaren betalade 120ish per dag med hyra av en Pole 140. Men förutom att man får köra med dem som är där just då så är de är duktigt oorganiserade på ett sånt där "vi kör mtb lixom orka planera mer än en timme innan" sätt. Polarens hyrcykel var på verkstad som de inte orkat hämta ut, första dagen fick han en small-cykel ist för large...Vi hade också sagt att vi ville cykla enduro/trail-slingor men de duktiga norrmännen vi blev ihoptussade med körde ju downhill-hojar och ville inte trampa så vi fick hänga på dem utför DÖDZ-spåren. Inte riktigt min typ av cykling och hade fel cykel men annars helt ok.
Finns ju ett gäng svenskar som rullar xc-mtb på söndagarna ifrån stan om man hellre vill rulla grusväg.

etnica

Aktiv medlem
Sierra MTB Holidays
jo det cyklas döds gaps och drops. Men finns alltid b spår. Dock håller jag också med att enduro spåren är roligare än dh spåren. Var där en vecka så fick cykla båda.

cakenyo

Medlem
Sierra MTB Holidays
Körde med Sierra mtb, switchbacks och mtbtravels.dk februari i år

Hyrde hoj hos alla

Mtbtravels.dk 1dag
Santa cruz hightower dyrare modell
Guide:, Fick en dansk kille med namn nicolaj som guide. Riktigt duktig.

Valde riktigt roliga saker att köra på berget Mijas. Vi blev uppkörda till toppen av Mijas det va dagens enda Shuttling. Så blev mycket trampa uppför. Mycket flow med en del branta grejer

Switchbacks 1 dag
Pole 140
Guide: Hilde från Norge. Den som vet vet :)

Strulade lite med hyrcyklarna, fick fixa en trasig dropper själv. Sen under eftermiddagen gick bakväxeln sönder. Så fick köra singlespeed..
Körde massa Shuttling på olika ställen under en dag, riktigt bra och varierande sträckor, inge döds, mest flow.

Sierra MTB
Giant trance från 2017 typ.. Lite besviken
engelsk guide, duktig. Vi körde allt möjligt
Vi fick Shuttling 1 gång. Resten va trampa. Blev även en del transport på asfalt.

Roligaste cyklingen switchbacks
Roligaste cykeln pole 140
Bästa guiden nicolaj från mtbtravels.dk
Sierramtb hamnar sist på listan men nog mest pga cykeln jag fick hyra..

jocke_f

Ny medlem
Sierra MTB Holidays
Finns ju ett gäng svenskar som rullar xc-mtb på söndagarna ifrån stan om man hellre vill rulla grusväg.[/quote]

hur får man tag i dessa?, jag är nere några gånger om året och cyklar gärna med sälskap!

Topp