Singlespeed Downhill

CRF250R

Medlem
Singlespeed Downhill
Hey!

Har sökt..

Funderar på att konvertera min YT Tues till Singlespeed (sitter en SRAM GX DH).

Har någon erfarenhet och tips på vad man ska tänka på och hur det funkar och gärna tips på kit med allt som behövs för att konvertera.

Tacksam för kloka svar! 🤘

Karl-Luis

Aktiv medlem
Singlespeed Downhill
Reversed components har ett kitt med en egen "bakväxel" för Ss en av dom mera seriösa, annars kan du köpa valfri dirt jump kit och en spännare.

Om dina vxl inte är trasiga behåll dom för ss kan vara svårt att hitta rätt utvxl för olika kör förhållanden.

CRF250R

Medlem
Singlespeed Downhill
Stort tack! Ha har tittat på Reverse, ser grymt bra ut bara så svårt att hitta var man kan köpa en 🤔

Vilken storlek är lämplig? 13/14?

CRF250R

Medlem
Singlespeed Downhill
Tack alla för svar men har dykt på ett till problem, insett att jag sitter på en LG1 Hub med integrerad kassett 😤

Har någon en lösning på det utöver att byta hub eller nytt bakhjul?

(Dags att träna på att bygga egna hjul??)

MTBemil

Aktiv medlem
Singlespeed Downhill
Tack alla för svar men har dykt på ett till problem, insett att jag sitter på en LG1 Hub med integrerad kassett 😤

Har någon en lösning på det utöver att byta hub eller nytt bakhjul?

(Dags att träna på att bygga egna hjul??)
Bara använda den gamla växelföraren och låsa den på en växel? Har fått för mig att det går att spänna den lagom med en kort bit vajer

MTBemil

Aktiv medlem
Singlespeed Downhill
När jag läser om navet så får jag för mig att frihjulet är ett standard xd, men att det är integrerat i kassetten? Då borde det gå att köpa ett xd frihjul och typ ett sånt här kit.

Själv blir jag lite nyfiken varför det skall konverteras. Om det bara ska vara billigt och hållbart så går det nog att lösa utan att köpa nåt kit.

CRF250R

Medlem
Singlespeed Downhill

Här är mer info

Jag vill bara ha det cleant och enkelt minimera rörliga delar, varken trampar eller växlar alls/speciellt mkt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer