Singlespeed SM i Värmland! Hur blir det eller NÄR blir det? Jansson??

Polarbear

Aktiv medlem
Asså, om det här är responsen på en fråga om en så förstklassig Happytradition som SSSM så vettefan om jag kommer logga in igen :(

Hasse#7

Aktiv medlem
Det är Covid-19 och konjunkturen som spökar. Jansson99 måste skapa förtroende bland massorna innan han svarar.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Går kanske snabbare om man taggar honom? Jag lägger dock en kall öl på uppskjutet till nästa år om jag känner Jansson rätt..
@jansson99

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Tilläggas bör att jag har fullt förståelse om du skjuter på det.

theBrand

Aktiv medlem
Jag har hört rykten om att banan kommer gå upp och ner för "göpommen", klättringsvänlig utväxling rekommenderas 😉

Eller hur var det @Tiki ?

ooms

Aktiv medlem
Han storsatsar ju på skidåkning i år, inte har han tid att arrangera sånt här!

Manurhin2

Aktiv medlem
Oavsett i år eller nästa år så är känslan att det är denna gången jag ska vara med.
Har för första ggn en lättsinglifierad lämplig cykel mä.
Måste man dricka öl? Isf kommer jag 🙂

M

onegear

Aktiv medlem
Jo nog är det ett konstigt år det här men vi brukar inte kramas så mycket och jag har aldrig varit med om fler än 35 startande så om man är frisk borde man kunna köra. Men som sagt, full förståelse om det blir uppskjutet.

SebbeK

Aktiv medlem
Aaaargh! Har ju inte hunnit bygga en plåtis ännu..... *ändrar i prioriteringarna*

Westman

Aktiv medlem
Eller varför inte ett Hemma SSSM ? Bestäm hur långt man ska cykla och hur många öl man ska dricka och posta "bevisen" här sen.
Jag är gärna med på det. Bonuspoäng om nån deltagare fixar en livestream från gopro via smartphone.

Nu kanske man igen kan fråga om formatet på själva (pseudo)tävlingen. Sträcka & först i mål, tid & flest varv, destruction derby/keirin (svårt på distans) eller ANNAT? Deltaga med stil känns oavsett viktigast. Jag tänker stål och mustasch.

jansson99

Moderator
Forumvärd
Jo @Tiki har varit med i bandiskussionerna men de förslag som hittills har kommit fram är inte SSSM-arrangemangsvänliga. Vi måste omvärdera.

När det gäller att genomföra eller inte genomföra så är jag kraftigt ambivalent. Räkna med oktober om det blir något.

Håll i och håll ut!

Tiki

Aktiv medlem
Vad sjuttsingen! 😀 Här har vi lagt ner ett antal hundra timmar mot slutet av sommaren och kan erbjuda en nypreppad kombo av maskinbyggt och naturstigar så pratas det om att ställa in!? Uppmanar till eftertanke i frågan! 🙃😉

Tiki

Aktiv medlem
Jo @Tiki har varit med i bandiskussionerna men de förslag som hittills har kommit fram är inte SSSM-arrangemangsvänliga. Vi måste omvärdera.

När det gäller att genomföra eller inte genomföra så är jag kraftigt ambivalent. Räkna med oktober om det blir något.

Håll i och håll ut!

Grunna gärna på om det är genomförbart med hänsyn till smittan!? Vad gäller banan så har vi byggt en 1 kilometers slinga med en massa skojigheter i och som man kan välja lätta spår eller göra det mera utmanande. Slingan har några olika kopplingar med naturstigar som är flowiga och roliga och går bland annat på ett antal olika bergåsar. Ett varv blir nog ca 3 kilometer. Har svårt att se att man blir besviken på infrastrukturen i alla fall.

Så ska vi prata ihop oss med stadens stora krögare som har varit med och byggt banan så blir det garanterat god förtäring i anslutning till banan. 😛 20200729_193647.jpg 20200729_194409.jpg 20200729_194318.jpg 20200823_165726.jpg

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Förra året var vi ju stockholmsnära och hade i slutänden drygt 30 deltagare. Tror inte det blir lika många nu.

onegear

Aktiv medlem
Med risk att vara tjatig men blir det nått i Afrika? Tänkte bara så man kan styra upp med boende och hur man ska ha ungar å annat...

Tiki

Aktiv medlem
Med risk att vara tjatig men blir det nått i Afrika? Tänkte bara så man kan styra upp med boende och hur man ska ha ungar å annat...
--------------------------------------
Jansson99, head of chiefs får återkoppla om det men annars får du komma och rejsa hos oss imorgon. Cirka 30 pers är anmälda till morgondagens endurodrabbning. :-) Inbjudan bifogas.

Bilagor

• Flyer rejs Arvika.jpg
    Flyer rejs Arvika.jpg
    73.3 KB · Besök: 279
P

Paco

Guest
Jansson99, head of chiefs får återkoppla om det men annars får du komma och rejsa hos oss imorgon. Cirka 30 pers är anmälda till morgondagens endurodrabbning. :-) Inbjudan bifogas.
Kan bli lite väl spännande att köra det rejset på en SS😜

Tiki

Aktiv medlem
Kan bli lite väl spännande att köra det rejset på en SS😜
-------------------------
Det går säkert det med. :-) Själv kör jag hardtail då det är materialstrul med den fulldämpade, allt går men bara olika fort utför berget. :-)

onegear

Aktiv medlem
Lite kort varsel men det hade varit skoj.

Tiki

Aktiv medlem
Lite kort varsel men det hade varit skoj.
Gött! Ska försöka komma ihåg att bjuda in dig till nästa gång men det blir nog sannolikt först till våren. Finns en del bilder på "Arvika Endurocyklister" på fejjan om någon mot förmodan skulle tycka det är intressant att se.

P

Paco

Guest
Jag har inte suttit på min SS sedan senaste SSSM men ser fram emot att få komma sist igen.....om det nu blir nåt rejs....

onegear

Aktiv medlem
Så sjukt sugen på att cykla ss igen då jag har ett nytt bygge på gång efter att Krampus fått växlar igen. Någon annan som har nått nytt på gång?

Topp