Ska det se ut så här vid växelörat?

KEBJ

Ny medlem
Med risk för att ställa en idiotisk fråga.

Har sett ett hål i ramen vid växelörat, se bild. Ram cannondale caad 9 från 2009.

Bilagor

• IMG_20210802_091814.jpg
    IMG_20210802_091814.jpg
    492.7 KB · Besök: 226

Freddie L

Aktiv medlem
Det ser ut som en liten färgchip eller skav. Nej, det ska inte se ut så om cykeln vore ny från fabrik, men det är ingen fara att använda. Har du inga värre småskador på en 12 år gammal ram är det ju bara att gratulera.

KEBJ

Ny medlem
Det ser ut som en liten färgchip eller skav. Nej, det ska inte se ut så om cykeln vore ny från fabrik, men det är ingen fara att använda. Har du inga värre småskador på en 12 år gammal ram är det ju bara att gratulera.
Tack för svar. Det är mer än ett skav. Ser ut som ett hål rakt genom och att man ser själva växelörat(?) därigenom. Därav att jag inte kan avgöra själv om det är en konstruktionsdetalj eller en skada/defekt.

KEBJ

Ny medlem
Skickar en bild till som kanske illusterar bättre hur det ser ut. Om nu någon är intresserad 😉

Bilagor

• IMG_20210802_104319.jpg
    IMG_20210802_104319.jpg
    525.4 KB · Besök: 191

KEBJ

Ny medlem
En bild till för att visa ungefär hur djupt hålet är

Bilagor

• IMG_20210802_104911.jpg
    IMG_20210802_104911.jpg
    481.6 KB · Besök: 146

Salabaladala

Aktiv medlem
Tror inte det är växelörat som syns i hålet. Dom brukar inte ha den formen, men jag kan ha fel såklart. Du kan lätt testa det genom att skruva av växelörat och titta.

NiclasY

Aktiv medlem
Känns det som metall? I så fall kan det vara en ingjuten förstärkning som nu har blivit av med lite spackel och lack.

KEBJ

Ny medlem
Ja. Känns som metall. Är inte duktig på att skruva själv så jag har inte provat att ta bort växelörat för att se om det är hål rakt genom eller ej.

Medveten om att det är en gammal och väl använd cykel så skönhetsfel bryr jag mig inte om. Jag är mest intresserad av om det fungerar att fortsätta cykla på. Ny cykel vore trevligt men utbudet känns skralt. Speciellt för oss som är lite kortare 😕

Tack alla för svar.

KEBJ

Ny medlem
Med risk för att bli tjatig nu...

Den enda förändring av cykeln jag kommer att tänka på var att kassetten bak byttes ut från 11-25 till 11-28 vid service hos lbs. Tydligen var 11-25 ovanligt nuförtiden enligt lbs så de frågade om det var ok med 11-28 och jag sa inte nej. Fast det kan väl inte spela någon roll i sammanhanget?

(ja jag har tummen mitt i handen men fötterna passar ändå bra på pedalerna)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer