Ska man cykla över dom bruna sniglarna...

fredrik168

Aktiv medlem
Jag körde över en snigel som jag hittade fastkletad på ramen nån dag senare, inte kul så jag undviker att köra på dom.

Helkama raisu

Aktiv medlem
Carl skrev:
-------------------------------------------------------
> ...det är väl mördarsniglar?

Kan vara skogssnigel också.

Elkie

Medlem
Absolut, mörda mördarsniglarna! Blir lite halkigt när dom sätter sig i däckens mönstring, men vad gör man inte för världsfreden?
Stänkskärm är att rekommendera.......!

Senast ändrad:

Elkie

Medlem
Helkama raisu skrev:
> Carl skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...det är väl mördarsniglar?
>
> Kan vara skogssnigel också.

Skogssnigel är i regel svart, men variationer förekommer. Vet inte riktigt hur man ser skillnad på en brun skogssnigel och den spanska skogssnigeln (mördarsnigeln) faktiskt.......

Naugas

Aktiv medlem
emmer skrev:
/.../
> det blir
> kletigt på däcket och samlar på sig allsköns
> skit.
/.../

Ja jäklar vad mördarsniglar kletar fast på däck. Cyklade på ett ställe där det var så tjockt med dem på vägen att jag inte brydde mig om att undvika dem, och på hundra meter smetade det fast så mycket sniglar och grus att det tog i skärmarna, på en gammal herrcykel. Var typ ett två centimeters lager med sniglar och grus runt hela framdäcket, helt galet. Och svårt att få bort!

Bruna sniglar är väl aldrig inhemska skogssniglar förresten?

edit: Jaha, ville kolla det där med färgen, och vad blir det - porr, givetvis.

Pantersniglar med sammanslingrade penisar:

parning4.jpg

Senast ändrad:
Började köra över dem med hybriden med racerdäcken på. Ingen bra idé då gruskorn smetades fast och gnagde på gummit så det blev gropar. Slutade tvärt med att försöka pricka dem när jag upptäckte det

me.I.am

Aktiv medlem
emmer skrev:
> Snigel och Snäck -skola:
> http://www.tradgard.org/kunskap/snigel/nyckel/star
> t.html
> (Bestämningsnyckel.)
>
> Läs! Lär! Lyd!
>
>
> Och inte ska man cykla öve dom för det blir
> kletigt på däcket och samlar på sig allsköns
> skit.
> (Plus att det är svårt att använda
> bestämningsnyckeln på ett vettigt sätt i
> 30km/h)

Hade det inte varit för att man måste avgöra var andningshålen sitter så hade det väl funkat.

Håller med övriga om att undvika kletet, inte trevligt när det sitter på (lvg-)bromsen bak t.ex., ännu mer otrevligt om den missar bromsen o flyger ovanför den...

Tror inte det blir särskilt populärt bland villaägare och kolonilottpensionärer om en drös cyklister far in och smiskar sniglar ibland salladshuvudena och smultronen, hur välmenande vi än må vara med aktionen.

HejPåDej

Ny medlem
Kör alltid över dom, dock har jag märkt att lacken på gaffelbryggan börjar bli lite matt efter allt snigelklet...

Rumpel

Ny medlem
Jag fattar nog inte precis grejen med dessa förbannade sniglar. Var en tant på aktuellt eller rapport som förde journal på hur många sniglar som hon spetsade med pinne. Hon snittade väl 400 om dagen eller så, det gäller ju att passa sig så man inte hamnar i träsket ;)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer