Skadad kassett

LFN

Aktiv medlem
Skadad kassett
Lyckades böja en av kransarna på senaste turen. Tror ni man kan böja tillbaks den eller borde jag byta ut den?
20210504_162330.jpg

Bornlikethis

Aktiv medlem
Skadad kassett
Ibland kan man ju böja tillbaka utan att få bestående problem. Värt ett försök i alla fall. I annat fall så hoppas jag att du kan köpa separat drev till din kassett.

kais01

Aktiv medlem
Skadad kassett
hade också böjt tillbaka det där. lättast med drevet löst, och gärna hjälp av ett skruvstäd. men sitter det ihopnitat med övriga drev i kassetten kan man få lämplig makt med två-tre platta skruvmejslar som man låter jobba mot varandra.

du måste kunna överböja metallen en aning för att sedan få det att återgå till rakt läge.

MagerValp

Aktiv medlem
Skadad kassett
Man löser det med buntband:

Din ser dock snäppet jävligare ut...

LFN

Aktiv medlem
Skadad kassett
Alla dreven var nitade så det gick tyvärr inte att plocka ut den skadade och räta upp den. Lyckades hyfsat med skruvmejslar men helt bra blev det inte. Nu går det att växla förbi, men det hackar betänkligt om jag försöker belasta på den växeln. Får duga tills ny kassett är införskaffad. Tack för hjälpen.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Skadad kassett
Alla dreven var nitade så det gick tyvärr inte att plocka ut den skadade och räta upp den. Lyckades hyfsat med skruvmejslar men helt bra blev det inte. Nu går det att växla förbi, men det hackar betänkligt om jag försöker belasta på den växeln. Får duga tills ny kassett är införskaffad. Tack för hjälpen.
tack för uppdateringen, fan alltså att det inte gick att rädda

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer