Skillnad fram/bakbroms

Flurken

Aktiv medlem
Skillnad fram/bakbroms
Hallå. Hade lite strul med chainreaction som kompensation skickade nya bromsar, shimano deore.

Naturligtvis skickar de två bakbromsar, om än med hö resp vä hantag.

Min fråga är (har inte cykeln här), är det samma fästen på fram resp bakbroms, och samma cylinderstorlek etc?
Hydraulslangen går ju alltid att kapa, ids inte hålla på och rappla med dem något mer.

Tack på förhand.

dabac

Aktiv medlem
Skillnad fram/bakbroms
Oken är identiska. Ja, jag har IAF aldrig sett några olika. Däremot KAN fästena vara olika och/eller kräva olika adaptrar. IS är fortfarande vanligt på ramar och stela gafflar, medan dämpgafflar nästan uteslutande har PM.

Flurken

Aktiv medlem
Skillnad fram/bakbroms
Aha, tackar. Nu fick jag termer att googla. Kom hem och ser att cykeln har PM fram och IS bak.
Bak är den trasiga och de har skickat två PM-ok. Suck. Får leta någon slags adapter.

marran

Aktiv medlem
Skillnad fram/bakbroms
Alla moderna ok är PM, IS är en rätt död standard när det kommer till ok (som tur är). Ibland kan ramar ha IS-fäste, fast då använder man bara en adapter.

Mao, de är identiska förutom kabellängden

dabac

Aktiv medlem
Skillnad fram/bakbroms
Flurken skrev:
-------------------------------------------------------
> Aha, tackar. Nu fick jag termer att googla. Kom
> hem och ser att cykeln har PM fram och IS bak.
> Bak är den trasiga och de har skickat två PM-ok.
> Suck. Får leta någon slags adapter.

Det är inte så mycket att sucka över, adaptrarna är vanliga. Och beroende på vilken storlek skiva du vill köra är risken stor att du behövt en iallafall.
Vill du inte köpa så finns det nog nån happyit som kan skänka dig ett alt byta mot en öl eller nåt.
Hade du behövt en IS-IS adapter hade det blivit lite stökigt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer