Sköna sadlar?

grondahl

Aktiv medlem
Sköna sadlar?
Hallå

Funderar på att skaffa en ny sadel då jag inte riktigt kommer överens med min Titec-sadel som satt på Hoo Koo E Koo´n när jag köpte den. Någon som har tips på sköna sadlar?

hakanf

Aktiv medlem
Sköna sadlar?
det finns säkert trådar om detta på happy, men grejen är att en sadel som funkar för någon annan kanske inte funkar för dig. Så det är klurigt att rekommendera någon. Två vanliga är iaf Selle Italia Flite och Fizik Gobi

grondahl

Aktiv medlem
Sköna sadlar?
Klämde lite på den WTB-sadel som satt på en kompis Caldera, den var ruskigt mjuk (lite för mjuk nästan), men en lite mer comfort-inriktad sadel kanske inte är helt fel eftersom jag upplever Fischers aluram som väldigt stötig jmf med min gamla stål-kona.

s

Aktiv medlem
Sköna sadlar?
Baken är som smaken, olika.

Har en bg sadel från specialized som är fullständigt inkompatibel med mig. Får nått så jävulskt ont av den. Andra tycker dom är fantastiska. Köpte en skitbillig, stenhård sak på Intersport som är underbar, för mig då skall tilläggas.

Stervelo

Aktiv medlem
Sköna sadlar?
Skriver under på gobi och en kompis har den med och han gillar den med. Men, det är ju väldigt personligt som hakanf skriver.

vito

Ny medlem
Sköna sadlar?
Är man svettocyklist så härdar man baken(självaga med glasfiberstänger)+hittar en skön bralla man gillar,sen testar man olika sadlar och inser att man kan cykla långt på en 110g kolfiber hårding eller en mjuksoffad flexbabystol och det gör lika ont fast på olika sätt.

Wtb har sköna comfortabla sadlar
San Marco skn är en billig lite racigare sadel man kan köptesta för att se om man diggar det stuket.
Sdg Bel air har jag inte testat men skulle vilja testa.

nenja

Ny medlem
Sköna sadlar?
s, du vill inte bli av med din sadel? Har själv en Brooks B-17 och den fungerar inte riktigt för ändamålet ("hoppa ner bakom sadel"-cyklist). Kanske byta? Eller om ngn annan vill ha en äkta brittisk lädersoffa och har ngn smalare duglig sadel att byta med så hör av er.

bruce

Ny medlem
Sköna sadlar?
Gillade skarpt bema´s:

-Racing D2, svart/rött tyg, med grå detaljsömmar 27-729 129,00 kr.

Råkade sälja den på en hoj av misstag, ångrar det och skall köpa en ny. Snygg också.

Graj

Ny medlem
Sköna sadlar?
Selle san marco Aspide fx är yber grym. Köpte den på chansning efter gått efter san marcos tabell. Riktigt skön var den i vart fall. Halvlätt 140 gram ungefär.

nenja

Ny medlem
Sköna sadlar?
bruce skrev:
-------------------------------------------------------
> Gillade skarpt bema´s:
>
> -Racing D2, svart/rött tyg, med grå
> detaljsömmar 27-729 129,00 kr.
>
> Råkade sälja den på en hoj av misstag, ångrar
> det och skall köpa en ny. Snygg också.

Är den skön? Sjukligt billig om inte annat, ganska snygg måste jag också medge. ^^

Ngn som vill byta en svart Brooks B-17 mot 2 av ovan nämnda sadlar? :P

Jilster

Aktiv medlem
Sköna sadlar?
121_2127.JPG ht=480

Fint för ändalykten. Har man tur finner man dem på nätet. Billiga är de oxå och lätta som attan. Selle Italia.

Patry

Senast redigerad av en moderator:

Daner

Aktiv medlem
Sköna sadlar?
Dr. Spoke har fått en hel upsättning demo sadlar från WTB, så det går att låna dem och prova sig fram till den som fungerar bäst.

Bjasse

Ny medlem
Sköna sadlar?
Har också provat en sadlar, men nu har jag kommit fram till de bästa för min bakdel är
Fizik Gobi på MTB´n och Fizik Arione på LVG- hojen.
Kan rekommendera båda dessa. Men till MTB är nog Gobin mysigast.

D

da PEF

Guest
Sköna sadlar?
Hos en bra specialized handlare så bör det finnas det en "assometer". Du sätter dig på en skummgummi planka som har en gradering på sig. Den mäter bredden mellan dina sitt ben, sen finns specialized sadlarna att köpa i olika bredder så det passar din röv. Funkar bra för mig iaf.

Stumpy

Aktiv medlem
Sköna sadlar?
Bjasse skrev:
-------------------------------------------------------
> Har också provat en sadlar, men nu har jag kommit
> fram till de bästa för min bakdel är
> Fizik Gobi på MTB´n och Fizik Arione på LVG-
> hojen.
> Kan rekommendera båda dessa. Men till MTB är nog
> Gobin mysigast.

Har precis samma uppsättning sadlar på mina cyklar och myser på dem.
Jag skulle inte sätta Gobin på lvg-cykeln och absolut inte Arionen på MTBn.
Jag har även en Gobi med böjda rails om någon vill långtidslåna för ett test. (Det känns inte så mycket när man cyklar att den är skadad.)

Bjasse

Ny medlem
Sköna sadlar?
Håller med om jag inte skulle sätta Arionen på MTB, tror att den är för lång till det. Men Gobin är väl gjord speciellt för MTB om jag förstått det hela rätt, och den är kanon.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer