Skot

Skot
Hej.
Jag fick min grannes cykel som är en Rambler från 1945, den är i körbart skick och redan en ögonsten! Namnet på han som köpte cykeln var Åke Dell Johansson, för det står ingraverat runt styrstången och det fick man endast om man köpte cykeln direkt från fabriken i Husqvarna, att den är daterad till 1945 beror på att det endast var det året som det speciellt vackert utformade kedjeskyddet tillverkades. Alltså är jag andra ägare på denna för mej otroligt charmiga hoj.
Jag har aldrig sett exakt en sådan Rambler förut, vet ni om andrahandsvärdet är högt på den eller är det bara som vilken annan gammal cykel som helst?

Vill tillägga att förre ägaren Dell var släkt med namnet som många förknippar med DELL som i Datorer

Mvh Jonas Johansson i Trollhättan
1600385483379_IMG_0128.JPG
1600385486932_IMG_0535.JPG

Senast ändrad:

Bobslob22

Aktiv medlem
Skot
Cykeln är kul men något större värde ska man inte räkna med för en rostig gammal cykel. Hade den varit i mint condition så hade nån veteranintresserad kanske gett någon tusenlapp men nu säger jag snarare 500-1000kr.
Damcyklar med U-ram är populärast och säljer lättast.

Hasse#7

Aktiv medlem
Skot
Du måste redigera ursprungsinlägget genast. Annars försvinner det. Inga annonser tillåts i forumet. Bättre det är en tråd som du kan ha nytta av.

Hasse#7

Aktiv medlem
Skot
Redigera den en gång till. Ha Rambler och eventuellt årtal som rubrik. Då är den sökbar. Vill du absolut göra dig av med den rekommenderar jag FB Cykelhistoriska föreningens pryltorg. Inte bättre pris men allt kommer till nytta. Kanske blir den som ny igen.

BFS

Aktiv medlem
Skot
Tyvärr är det nog få "vanliga" köpare på såna här cyklar, som är villiga att betala det en entusiast tycker att de är värda.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer