Lite halvt off topic MEN provade alla möjliga speciella rengöringsmedel för att få bort skriket. Fick husmorstipset av min mor ( som inte alls är cykelkunnig) att en torr trasa och YES kunde fungera, vilket det gjorde också. Kanske berodde på smuts och tvätt men ett år senare har de inte skrikit än trots turer i alla möjliga väder.Har en Specialized Rockhopper 2021 och har problem med skrikande bromsar när det är blött. Original skivor och belägg. Ska jag byta belägg eller skivor och isåfall till vad?
Inget jag inte kan leva med men något irriterande.
/ mike
Jag har typ testat allt på grabbens "cykla till skolan hoj" och inget har hjälpt mot skrikandet. Men detta tipset fixade det direkt, även om jag använde Grumme diskmedel istället. Tack!Lite halvt off topic MEN provade alla möjliga speciella rengöringsmedel för att få bort skriket. Fick husmorstipset av min mor ( som inte alls är cykelkunnig) att en torr trasa och YES kunde fungera, vilket det gjorde också. Kanske berodde på smuts och tvätt men ett år senare har de inte skrikit än trots turer i alla möjliga väder.
Oj då, jag som trodde PowerPoint var djävulens påfund. Men hen kanske ligger bakom båda.Fälgbromsar såklart. Skivor är ett jävulens påfund.