Skruv för stänkskärm borta, hitta och köpa skruv(storlek?) eller ny skärm (slöseri)?

indigun

Ny medlem
Skruv för stänkskärm borta, hitta och köpa skruv(storlek?) eller ny skärm (slöseri)?
Tjenare,

En av skruvarna för mina stänkskärmar har lossnat och försvunnit -> skrärmen skrapar konstant mot däcket
stänkskärm.jpg

Skärmarna funkar bra, hade varit dumt att köpa en helt ny skärm bara för att en liten skruv saknas.

Vilken skruv ska jag ha? Cykeln är en Nishiki pro air, skärmarna har jag ingen aning

tack på förhand

Bengt-re

Aktiv medlem
Tjenare,

En av skruvarna för mina stänkskärmar har lossnat och försvunnit -> skrärmen skrapar konstant mot däcket
Visa bilaga 454553

Skärmarna funkar bra, hade varit dumt att köpa en helt ny skärm bara för att en liten skruv saknas.

Vilken skruv ska jag ha? Cykeln är en Nishiki pro air, skärmarna har jag ingen aning

tack på förhand
Brukar vara en vanlig M-gänga. M5? Tror jag iaf.

Pfaff

Aktiv medlem
M5 ja. Och rengör gängan samt använd en droppe gänglåsning. Nån M5 i rostfritt och passande längd hittar du nog hos Clasan eller BT

darkforce

Aktiv medlem
m5x10 e vanligast på den skruven men ser onekligen lurt ut att skruven gått av o resterna sitter kvar i nitmuttern.

om så e fallet e de borra o gänga om eller fullösning o fästa skärmen med ett buntband genom hålet i skärmen o runt röret

Pfaff

Aktiv medlem
Det är nog bara skit där.
Btw, lägg en stor bricka mellan skruvskallen och skärm. Skärmens insida.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer