SKS Rennkompressor

Cric

Medlem
SKS Rennkompressor
Godkväll!
Jag skulle bege mig ut på en tur idag med landsvägscykeln men jävlar vad arg jag blev när jag upptäckte att min pump inte fungerade.

Det är som sagt en SKS Rennkompressor Original, en orange.
Den bygger inte upp något tryck alls, jag testade säkert 30ggr att pumpa, varav 2-3 gånger kände jag att det faktiskt byggdes upp ett tryck.

Vad kan vara fel, och vad kan jag göra för att åtgärda felet?

weldion

Aktiv medlem
SKS Rennkompressor
Godkväll!
Jag skulle bege mig ut på en tur idag med landsvägscykeln men jävlar vad arg jag blev när jag upptäckte att min pump inte fungerade.

Det är som sagt en SKS Rennkompressor Original, en orange.
Den bygger inte upp något tryck alls, jag testade säkert 30ggr att pumpa, varav 2-3 gånger kände jag att det faktiskt byggdes upp ett tryck.

Vad kan vara fel, och vad kan jag göra för att åtgärda felet?
Byta tätning på kolven, om du inte har läckage på något annat ställe.

RN

Aktiv medlem
SKS Rennkompressor
Om du märker att det pyser kan det vara en sådan skitgrej som att slangen gängat ur. Har jag lyckats med några gånger,

NotReallyGunde

Aktiv medlem
SKS Rennkompressor
Har du provat pumpa med fingret för hålet.
har på en del slangar först fått dra några drag med lilla pumpen för att få litet tryck i slangen innan SKS:aren ville pumpa

Cric

Medlem
SKS Rennkompressor
Nu fick jag svar ifrån SKS själva, dom vill gärna skicka ut en reservdel till mig.
Så nu är det bara att vänta lite.

Någon som kan ge mig en hint om hur tusan man får loss packningen & får dit den nya?

Bladin

Aktiv medlem
SKS Rennkompressor
Jag har också en sån pump. Finns det nått sätt att få manometern att bli korrekt igen? Har haft pumpen sen 1993 eller nått och den bara fortsätter att fungera, bytt slang 1 gång. Det måste ju vara världens mest hållbara pump?

glitch

Aktiv medlem
SKS Rennkompressor
Jag har också en sån pump. Finns det nått sätt att få manometern att bli korrekt igen? Har haft pumpen sen 1993 eller nått och den bara fortsätter att fungera, bytt slang 1 gång. Det måste ju vara världens mest hållbara pump?

Jag mailade sks när min manometer började spöka efter 7-8 år. De skickade en ny gratis med posten.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer