Beställde newmen A30 + DT240 EXP för länge sedan (visste att fälgarna var försenade) men sedan var det framnavet (ej boost) som var svår att få tag på. Men nu då bakhjulet pajat har jag frågat om han kan skicka det först (och betala alla merkostnader förstås) men tyvärr inget svar här heller på över en veckas tid, från att ha svarat samma dag...
Jag mailade om en ändring. Fick inget svar men ändringen var gjord när jag fick hjulen så tror han läser men svarar bara om det behövs.Mailed i slutet av förra veckan angående en beställning jag lade för 2 veckar sedan men inte fått svar ännu. Dock bara gått 3 arbetsdagar sedan jag mejlade.
Gör Wolfgang som firmagrundare och produktutvecklare alt kundkontakt själva? Skulle tänka att Wolfpack däck snabbt blir populära och han har inte tillräckligt med tid för att svara. Tid add anställa en person för kundservice kanske?
Vi snackar Stefan Doll på slowbuild nu, inte Wolfgang Arenz på Wolfpack ;-)
Jag misstänker att han får många mail som platsar under "intressekoll"... Han lär ju hinna bygga hjul också.Har skickat 3 mail med frågor, inte fått svar på ett enda. Verkar som han behandlar order men struntar i förfrågningar.
Jag misstänker att han får många mail som platsar under "intressekoll"... Han lär ju hinna bygga hjul också.
Stor igenkänning men också i en annan bransch. Jag har spenderat hela mitt yrkesliv åt att vara riktigt bra på det jag gör, och det har gjort mig till en röv som aldrig hinner svara på mail eller åta mig nya projekt precis när kunden vill. Svårlöst situation..Bara som en referens: En lokal uthyrare av andra saker än cyklar har så mycket att göra att han typ inte vill mer.
När jag snacka med honom så fundera han på att ta ner sin hemsida och bara köra på rekommendation.
Det är väl risken med att vara liten: Du kan ha stenkoll på allt men blir du duktig så drunknar du i jobb och folk blir less och sura på dig. Och då måste jag iaf säga att dom hen/dom gör rätt i att skita i mailen och focus på skruva ihop hjul med kvalité.
Det står säkert på att-göra-listan som inte riktigt hinns med.😊...det hjälper nog inte att påtala (via mejl) att han borde uppdatera sin hemsida med information om utökade ledtider.
Och då måste jag iaf säga att dom hen/dom gör rätt i att skita i mailen och focus på skruva ihop hjul med kvalité.
Det förslaget på lösning kommer alltid, men det är sjukt komplext med anställningar. Det krävs rätt kunskap, rätt sociala förmåga (speciellt på ett litet företag där man jobbar ihop konstant), rätt lokaler, rätt kollektivavtal osv osv osv. Därtill går lönsamheten ner från 1 till 2 upp till kanske 10 personer, och den resan är extremt påfrestande och avgörande för företagets framtid.Men,som jag skrev om fel person för några dagar sen, är det då inte tiden att anställa en medarbetare (till)? Kan förstår att det är svårt för specialistisk arbete, men att bygga hjul är inte så svårt.
Fick ett spårnings/kolli-nummer för 3 arbetsdagar sedan. Godset kvarstår som ”mottagit förhandsinformation”. Med andra ord så har en order lagts hos DHL men hjulen är inte färdiga att skickas.
Slowbuild är verkligen slow.
När jag beställde hjul i april påpekade han för mig att nya hemsidan skulle lanseras och att därför var det körigt och mina hjul skulle bli försenade...Ringde karln idag, underskattat kommunikationsmedel den där telefonen ;-)
Som vi spekulerat har han häcken full och svarar inte på mailfrågor just nu.
Fick också veta att en ny hemsida är på gång. Oklart om den var istället för eller i tilläg till den gamla.
Hur som, finns lite fler hjul för landsväg mm. där också:
CARL`Z | Feinste Laufräder für Gravel, MTB und Road
www.carl-z.de
Jag beställde hjul för 11 dagar sedan men inte fått något svar överhuvudtaget. Beställer via bolaget så jag valde COD enligt vad han skrivit i mail till mig tidigare. Rätt tråkigt när det inte ens svaras på mailen...
Som vi kontaterat tidigare i tråden är hans främsta talang att bygga hjul, inte kommunicera eller informera.
"beställer via bolaget", vad menas med det?
Helt rätt.att man beställer som företagskund?
För mig tog det på dagen tre veckor från beställning till att hjulen kom. Det blev ett par Newmen X.A.25 med DT350. Tipstack till @glitch (du borde få provision från Slowbuild-Stefan efter dina upprepade fina rekommendationer)
Antar att du betalade direkt då va?
För mig tog det på dagen tre veckor från beställning till att hjulen kom. Det blev ett par Newmen X.A.25 med DT350. Tipstack till @glitch (du borde få provision från Slowbuild-Stefan efter dina upprepade fina rekommendationer)
Visa bilaga 440927
Får man fråga vad de väger?För mig tog det på dagen tre veckor från beställning till att hjulen kom. Det blev ett par Newmen X.A.25 med DT350. Tipstack till @glitch (du borde få provision från Slowbuild-Stefan efter dina upprepade fina rekommendationer)
Visa bilaga 440927
Jag beställde hjul för 11 dagar sedan men inte fått något svar överhuvudtaget. Beställer via bolaget så jag valde COD enligt vad han skrivit i mail till mig tidigare. Rätt tråkigt när det inte ens svaras på mailen...
Att välja cash on delivery lär ju inte vara ngt som motiverar en redan överbokad hjulbyggare. Hur många låter bli att betala när de beställer cod och slutligen får varan undrar man ju? Känns som den typen av beställningar hamnar sist i kön om du har lite otur fast jag förstår hur du tänker såklart.