Slutet på cykelboomen (Ragnarók eru komnar!)

N_sandstrom

Aktiv medlem
Eller bättre frågan är kanske: hur långt jobbat man i stan? Man måste ju hämta barn vid (för)skolan senast 15:30.
Kollegorna med barn jobbar typ 7-22, med pauser för att hämta/lämna barn.

Jag som istället har möjlighet att cykla försöker bränna av dagen till senast 17.30

Sen så har vi ju säkert 90% mellanchefer här, om dom jobbar eller ej är mer oklart

me.I.am

Aktiv medlem
Jag trodde golfen var mer stabil, känns iaf som att boomen varat ganska länge?

Har själv funderat på att börja golfa, mest för att några vänner gör det, oavsett om det är coolt eller ej. När jag inte längre kan hävda mig i backrace (skyltspurter har jag redan gett upp) så har jag tänkt att jag skall dra mig tillbaka och golfa.

SIE

Aktiv medlem
Jo, jag har testat att klättra två ggr sen jag vägde 63kg. Inge bra.

Kanske blir nåt med våtdräkt då. De töjer sig rätt bra.
Vattensporter såg f ö liknande uppgång under pandemin, en dag med bra vind/vågor i Apelviken kunde man inte paddla tre tag utan att få en softboard i sidan eller en lina runt halsen. Dock är det ganska obekväma sporter att utöva i vårt klimat då det är vinterhalvåret som gäller, så det blir nog rätt många som lägger ner där med..

jonte987

Aktiv medlem
Jag trodde golfen var mer stabil, känns iaf som att boomen varat ganska länge?

Har själv funderat på att börja golfa, mest för att några vänner gör det, oavsett om det är coolt eller ej. När jag inte längre kan hävda mig i backrace (skyltspurter har jag redan gett upp) så har jag tänkt att jag skall dra mig tillbaka och golfa.
Golf lär ju finnas kvar men det var en extrem överetablering på gång och i minst 10 år har många haft tufft att gå runt.

Höjdskräck

Aktiv medlem
När jag var ung, och det var väl lika längesen, så fanns casting. Fiske på land. Kan vi få in det i en hall?
Ta över en gammal padel-hall och köp in några sådana här så är du först!
alga-fiskespel-12.jpg

iMats

Aktiv medlem
- Att stå och flexa med klättrarmusklerna under samtal med motsatta könet och göra sitt bästa för att visa att man är en cool, laid-back person.
Jag klättrar tydligen i fel hall, dåligt med motsatta könet här. Visst, det finns några men känner att det är ingen mening att stå och flexa musklerna inför de minst 30 år yngre tjejerna. Risk att några av deras föräldrar kan ha synpunkter på detta också...

I övrigt är väl klättring mest en verbal sport?

me.I.am

Aktiv medlem
Jag klättrar tydligen i fel hall, dåligt med motsatta könet här. Visst, det finns några men känner att det är ingen mening att stå och flexa musklerna inför de minst 30 år yngre tjejerna. Risk att några av deras föräldrar kan ha synpunkter på detta också...

I övrigt är väl klättring mest en verbal sport?

En jobbig sak med forum är att skriver man något raljerande om något intresse/hobby/sport så kan man ge sig på att det någonstans på forumet finns någon som utövar detta på ett seriöst sätt.

Kneecap

Aktiv medlem
Det där mönstret känner man igen från… padel!
Nu krävs det ju inte mycket resurser för att några nördar ska gå runt i en park såklart…

Tjena!

En skillnad är att Discgolf började växa innan pandemin och fortfarande gör det.

Ligger inte klättring i hall och lurar i vassen? Problemet är väl att tjocka gubbar inte kan klättra....

Inomhusklättringen växte innan pandemin, sen tog den rätt mycket stryk under pandemin. Men nu börjar folk komma tillbaka.

me.I.am

Aktiv medlem
Stigar är fortfarande mindre konstruerade än asfaltvägar.

Men på asfalt kan man cykla på cyklar som är som cyklar är tänkta att vara, inte några hittepå-cyklar med en massa finesser som skall göra det lättare att cykla över hinder som i första läget egentligen gjorde det roligt att cykla i skogen.

Berk

Aktiv medlem
Men på asfalt kan man cykla på cyklar som är som cyklar är tänkta att vara, inte några hittepå-cyklar med en massa finesser som skall göra det lättare att cykla över hinder som i första läget egentligen gjorde det roligt att cykla i skogen.

När cykeln uppfanns fanns ingen asfaltvägar.

Jag håller dock med sista meningen, jag cyklar på stig utan dämpare och växlar, mycket roligare! (klart lekstuga)

me.I.am

Aktiv medlem
När cykeln uppfanns fanns ingen asfaltvägar.

Jag håller dock med sista meningen, jag cyklar på stig utan dämpare och växlar, mycket roligare! (klart lekstuga)

Jo för att vara lite seriös ett tag, vilken hobby är inte lekstuga? När jag ligger och nöter på vägarna så har jag roligt iaf.

SIE

Aktiv medlem
Risken finns! Farbror kanske isf bör lägga fokus på en mer åldersanpassad hobby, som t ex cykling eller padel.

Berk

Aktiv medlem
Kanske folk i allmänhet mår lite bra också av "back to basic" när det gäller fritidsintressen och träning. På med skorna och ut i spåret liksom. Eller grensla stålhästen och kör en runda.

Vet inte. Vill inte raljera, men det är något som känns fel ibland med alla dess prylar och arrangemang. Känns som att man fokuserar fel ibland.

Men men, det är ju valfritt, det vet jag.

Risken finns! Farbror kanske isf bör lägga fokus på en mer åldersanpassad hobby, som t ex cykling eller padel.

Kanske tid att "motion" (eller hur heter det?) blir populärt igen? När jag flyttade till Stockholm för lite mer än tio år sen mötte man ofta unga kvinnor som gick i par, lite för fort för att kalla det för vandring, men det var inte heller springa. Gärna riktigt sportiv utklätt och underarmarna borde hållas horisontalt. Och det ska aldrig hände att både inte pratar.

weldion

Aktiv medlem
Kanske tid att "motion" (eller hur heter det?) blir populärt igen? När jag flyttade till Stockholm för lite mer än tio år sen mötte man ofta unga kvinnor som gick i par, lite för fort för att kalla det för vandring, men det var inte heller springa. Gärna riktigt sportiv utklätt och underarmarna borde hållas horisontalt. Och det ska aldrig hände att både inte pratar.
En så kallad "power walk".

Berk

Aktiv medlem
Jag ser fler "wattmätare" än "kraftmätare" som översättning av "power meter". Ingen av dem är rätt dock.

Kanske är svenska språket met rätt på detta sättet. På flera språk heter ett instrument som mäter elektriska spänning en voltmeter.

Och på nederländska finns det en centimeter som man använder för att mätta längden av tyg eller mått på personer (som då egentligen borde heta centimetermeter).

På nederländska heter power meter vermogensmeter, men då far jag tanken av ett instrument som mäter hur mycket pengar rika personer har.

nisseson

Aktiv medlem
Kanske är svenska språket met rätt på detta sättet. På flera språk heter ett instrument som mäter elektriska spänning en voltmeter.

Och på nederländska finns det en centimeter som man använder för att mätta längden av tyg eller mått på personer (som då egentligen borde heta centimetermeter).

På nederländska heter power meter vermogensmeter, men då far jag tanken av ett instrument som mäter hur mycket pengar rika personer har.
Vi har tumstock och gradskiva som exempel på samma sak i svenska språket. Det är allmän villervalla i språkbruk generellt helt enkelt. 🙂

Snuten

Aktiv medlem
Jag hoppas padeldöden innebär ett uppsving för inomhusmodellflyg, men jag inser att det bara är en dröm.
Ja sådana där superlätta gummimotorplan med ultratunn film på vingarna! Majestätiskt.
Då måste man stänga av ventilationen i lokalen ett par timmar innan man flyger, annars kan planet haverera. Går nog inte att göra av inomhusmiljöhänsyn...

UprightCitizen

Aktiv medlem
Min ringa erfarenhet av hallklättring säger mig att det mest går ut på två moment

- Att klättra, som är väldigt svårt och kräver mycket styrka, smidighet och koordination förutom på de allra enklaste väggarna/problemen.

- Att stå och flexa med klättrarmusklerna under samtal med motsatta könet och göra sitt bästa för att visa att man är en cool, laid-back person.

Känns generellt oförenligt med padel-crowdens demografi.
Säkert! Jag hade en rätt bra utvecklingskurva i klättringen, men racketsport är jag helt hopplös på. Kan vara så att padel o klättring är helt oförenliga.

Köp & Sälj

Topp