Smälta kedjevax?

JockeS

Aktiv medlem
Smälta kedjevax?
Frugan kommer halshugga mig om jag använder vår slowcooker för att smälta kedjevaxet så hur har ni andra gjort som inte äger en slowcooker?
Kastrull?
Riskokare?
Någon som kan rekommendera lämplig slowcooker för ändamålet som inte kostar en förmögenhet?

weldion

Aktiv medlem
Smälta kedjevax?
Borde väl gå bra att värma vax i en gammal konservburk? Urdiskad, så man inte får några olagliga tillsatser i kedjan.

Smälta kedjevax?
Låg bred konservburk, gärna några gamla mynt som distanser under, vattenbad. Största möjliga försiktighet, parafin i gasform är väldigt brandfarligt för att inte säga explosivt

Vaxad kedja efter en vinter utan annat underhåll en renspolning med hand-dusch
DSC_0667.jpg

JockeS

Aktiv medlem
Smälta kedjevax?
Låg bred konservburk, gärna några gamla mynt som distanser under, vattenbad. Största möjliga försiktighet, parafin i gasform är väldigt brandfarligt för att inte säga explosivt

Vaxad kedja efter en vinter utan annat underhåll en renspolning med hand-dusch
Visa bilaga 408674
Strålande.
Får bli vattenbad.
Har ett par påsar Molten Speed Wax i garaget som ska nyttjas nu så jag ville bara kolla vilka alternativ jag hade.

Men om man kör med t ex riskokare och låter vaxet ligga kvar.
är det bara att slå på igen och lägga i nästa kedja? För jag utgår från att det inte går åt speciellt mkt vax per kedja?

Salabaladala

Aktiv medlem
Smälta kedjevax?
Strålande.
Får bli vattenbad.
Har ett par påsar Molten Speed Wax i garaget som ska nyttjas nu så jag ville bara kolla vilka alternativ jag hade.

Men om man kör med t ex riskokare och låter vaxet ligga kvar.
är det bara att slå på igen och lägga i nästa kedja? För jag utgår från att det inte går åt speciellt mkt vax per kedja?
Jag brukar köra flera rena kedjor isamma, men kör man använda kedjor i det så blir vaxet rätt smutsigt snabbt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer