Småkränkt provinsiellboende

bokaj

Aktiv medlem
Nu när det finns en del trådar om köp&sälj fick jag ett infall till en tråd med risk för att bli jagad av en ilsken urban mob som skanderar "Skicka paket - omänskleeet!" Men hur många i storstan har egentligen en högaffel? så vad finns det att vara rädd för? Latteskum? :P

Jo. Alldeles för ofta när man dreglar över annonser på k&s finner man formuleringen "skickas inte, hämtas på plats" eller liknande och det bara suger till i kränk-tarmen! Och sen knyter man näven i fickan.

Så vart vill jag komma med det här då? Ingenstans, jag bara gnäller lite, släpper lite på trycket i fickan.

skier

Aktiv medlem
Jag är en av dem som skriver så ganska ofta, antingen om det är stora saker som ramar eller cyklar och jag inte har någon lämplig kartong eller om det är väldigt billiga saker då jag helt enkelt blir för bekväm för att pyssla med att packa paket och åka till affären för en 50 kr intäkt.

De där småsakerna som blir liggandes i bra att ha-lådan kommer oftast till användning ändå senare för mig, så det är inte hela världen om de inte blir sålda.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Jag orkar oftast inte hålla på att skicka helt enkelt, långt till ombud och mixtra med kartonger och porto blir aldrig vad man tänkt sig osv. För lite pengar för att orka och är det tillräckligt med pengar är det så stort så då orkar man verkligen inte.

Som mest tar jag med mig grejerna till jobbet och gör affär där då jag bor utanför civilisationen.

Pfaff

Aktiv medlem
Jag tänker att prylen måtte ruttna i din låda din jävel. Alternativt sätter jag in en övertalningskampanj om det är något jag verkligen vill ha. Kan oftast gå bra det med.

mhenry

Aktiv medlem
Det bästa är att man gärna ska ta med sakerna och visa för kund, oftast i Stockholm 😁
En variant som jag råkat ut för ett flertal gånger är: kan du inte ta med grejerna in till Söder? Jag bor runt fyra kilometer bort. Och vi pratar cyklister.

En gång ville en köpare mötas halvvägs.

Jag har också postat småsaker till Nacka och Solna ...

emilh

Aktiv medlem
En variant som jag råkat ut för ett flertal gånger är: kan du inte ta med grejerna in till Söder? Jag bor runt fyra kilometer bort. Och vi pratar cyklister.

Sålde för ett par år sen en temporam på K&S, en spekulant anklagade mig för att försöka lura honom för att jag inte ville åka in till Söder och visa upp ramen för hans polare när han själv inte hade tid att ta röra sig en handfull km hem till mig...

Havoc 5

Aktiv medlem
Sålde för ett par år sen en temporam på K&S, en spekulant anklagade mig för att försöka lura honom för att jag inte ville åka in till Söder och visa upp ramen för hans polare när han själv inte hade tid att ta röra sig en handfull km hem till mig...
Haha, vi är många djur som trängs i guds hage...🧚

Juhlin

Aktiv medlem
Det är millennials I fjollträsk som far med ofoget.
Skiter pengar och badar i cykeldelar, ingen motivation att sälja då de har fullt upp med att beklaga sig över att hus och bostadsrätter inte delas ut tillsammans med födselbeviset.

Jag är inte bitter.

Juhlin

Aktiv medlem

Uppenbarligen saknar de en del som du råkar förvara? 🙂

kais01

Aktiv medlem
det tar tid och är regelmässigt mer besvär än det är värt att skicka med post. för mig; men en vän som är flitig säljare på tradera har sas kanalen upparbetad.

men att få hem folk på besök tar ännu mera tid.

därför brukar jag föredra att leverera personligen och utan extra kostnad, inom ett område där jag ändå rör mig regelmässigt. och som jag specificerar i annonsen. brukar vara uppskattat.

Per K

Medlem
Nuförtiden tar jag ut en administrationsavgift när jag skall skicka saker.
Tid är pengar och hålla på att packa och springa fram och tillbaka är inget jag har tid med😎
kan inte köparen ta det får hen köpa någon annan stans

Barometer

Aktiv medlem
Nu när det finns en del trådar om köp&sälj fick jag ett infall till en tråd med risk för att bli jagad av en ilsken urban mob som skanderar "Skicka paket - omänskleeet!" Men hur många i storstan har egentligen en högaffel? så vad finns det att vara rädd för? Latteskum? :P

Jo. Alldeles för ofta när man dreglar över annonser på k&s finner man formuleringen "skickas inte, hämtas på plats" eller liknande och det bara suger till i kränk-tarmen! Och sen knyter man näven i fickan.

Så vart vill jag komma med det här då? Ingenstans, jag bara gnäller lite, släpper lite på trycket i fickan.

Köp min gaffel jag har på köp o sälj så kan jag skicka den. 👍

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer