Smidig mindre sadelväska - förslag

Mange Campa

Aktiv medlem
Hej! Skulle vilja höra(?) lite åsikter och tips om snygg vit sadelväska till min 80-tals-racer. Jag kan naturligtvis söka själv på nätet, men ändå kul att läsa om era egna erfarenheter och snygga tips.
Den ska sitta på cykeln hela tiden och klara regn...dvs inte läcka in för lätt.

Bilagor

• 20221001_093407.jpg
    20221001_093407.jpg
    99.3 KB · Besök: 16
Senast ändrad:

ejma

Aktiv medlem
Jag har den här:

Den finns i flera storlekar, men den lilla är utmärkt för det lilla säkerhetspaketet. Rymmer en racerslang, däckkrängare och några mindre verktyg. Håller grejerna på plats utan att skaka runt.

nisseson

Aktiv medlem
Jag har den här:

Den finns i flera storlekar, men den lilla är utmärkt för det lilla säkerhetspaketet. Rymmer en racerslang, däckkrängare och några mindre verktyg. Håller grejerna på plats utan att skaka runt.
Vilken sorts vit är den där svarta?

Peth

Aktiv medlem
Ostrich SP-222. Lite knepig att få tag på dock. Har en svart och den rymmer minipump, däckjärn, ett par insexnycklar och ett par PU-slangar (får inte plats med butylslang).
77B10DF4-E087-4FEA-BEED-DB70AC36E2C7.jpeg

Peth

Aktiv medlem
Ah, såg inte dessa! Men ändå, marknaden lär inte översvämmas av vita väskor pga att de lär bli väldigt smutsiga. Det är ju typ bara du och jag som cyklar med skärmar...😛
Meh, några till är vi allt. 😒

Har också en vit sadelväska, bara för att det är så jäkla snyggt! Kanske nån storlek större än vad som efterfrågas här dock.
DD1B14A0-4968-4887-9A1D-54CF58D952E5.jpeg

Hasse#7

Aktiv medlem
Om det är något du har med dig som endast öppnas i nödsituation och som skall tåla väta uppifrån skulle man kanske kunna tänka sig ett vitt överdrag på en svart väska. Reserverar mig för att remdragning kan göra det svårt att få tätt.

Mange Campa

Aktiv medlem
Missade att den måste vara vit. I mitt tycke passar en svart sadelväska bra med de andra svarta detaljerna på cykeln som tex sadeln som har svarta inslag.
Jo, det gör det förmodligen. Tänkte börja med vita tips först... Vi får se vad jag hittar. Hittar jag en svart med riktigt bra funktion så blir det säkert en sån...

Senast ändrad:
Topp