Smidig stöttålig kamera för cykling

Tjabba

Medlem
Jag har varit grymt nöjd med min Kodak zx3 http://store.kodak.com/store/ekconseu/en_IE/pd/PLAYSPORT_Video_Camera__Zx3/productID.170164000
den har legat med i fickan oavsett väder och även fått smaka på leriga händer,den är billig filmar och fotar bra och är lätt att använda.
Såg nu att det kommit en ny modell sedan jag köpte min för ca 2 år sedan och den var ju löjligt billig på netonet http://www.netonnet.se/art/foto/sport-och-aventyr/kodak-playfull/162596.5068/

Här kommer en liten film som som jag gjort med kameran

Snuten

Aktiv medlem
Kameran du länkar till är säkert fin fin.
Har ngt liknande fast enklare:

TG-310_Orange__Front_M.jpg

Stoppade ned kameran i ett akvarium och filmade när jag var på fest igår kväll. Banalt men bra partytrick.

silverman834

Ny medlem
Jag har en Olympus Though 600 och är egentligen väldigt nöjd med den, dess vattentäthet verkar dock inte vara helt bra så den tredje gången jag snorklade med den så läckte det in. Men olympus verkar ta sin garanti på allvar och lagar/byter ut den nu. Men om man inte tänkt dyka under längre tider utan bara behöver en kamera som tål regn så känns den riktigt bra! (Fast andra kameror i samma prisklass är säkert lika bra)

PappaG

Medlem
Jag har också en kodak playsports. Ligger ofta i ryggfickan. Har filmat i en pool, tappat den massor av gånger, den får oftast följa med ut i skogen.

Wolde

Aktiv medlem
Vad är det för kameror för cykling som ska vara vattentäta? Cyklar ni på botten med snorkel eller? Jag är nöjd med min GoPro Hero, funkar utmärkt till att filma med från cykeln ;-)

Wolde

Aktiv medlem
pLu skrev:
-------------------------------------------------------
> Undervattensdisciplin av konstcykling?

Den hemliga etappen i TdF?

Fikasvettot

Ny medlem
grump skrev:
> Vad är det för kameror för cykling som ska vara
> vattentäta? Cyklar ni på botten med snorkel
> eller? Jag är nöjd med min GoPro Hero, funkar
> utmärkt till att filma med från cykeln ;-)

Marknaden för "fukttåliga" kameror är nog inte så stor, även om det i många fall skulle räcka, tillverkarna satsar på vattentäta/dränkbara.

T.ex följer det visst med ett undervattensfodral (vattentätt till 60 meter, vad gör folk egentligen?) till GoPro Hero.

SweBender

Aktiv medlem
I senaste kamera & bild så hade dom test av tåliga kompakter. Tror det var Olympus kameror som tog hem det delat med Sonys tuffing kamera. Då jag jobbar i lite i en fotobutik så har jag sålt några av Sonys variant som verkar vunnit mark hos kajak/kanot folket.

PappaG

Medlem
grump skrev:
> Vad är det för kameror för cykling som ska vara
> vattentäta? Cyklar ni på botten med snorkel
> eller? Jag är nöjd med min GoPro Hero, funkar
> utmärkt till att filma med från cykeln ;-)

Med tanke på hur det regnar och hur blött det är i skogen så är jag glad att min kamera tål att badas med. Det är inte längre fråga om vattenpölar utan strömmande vatten över stigarna.

För cykling skulle jag rekommendera Olympus framför Sony, av den anledningen att luckan på Sonys känns lite flärpig och det lätt kommer in damm och sand bakom den som kommer att repa kameran. Vi lyckades göra det under vårt test av kameran.

Så någonting ur Olympus Tough-serie skulle jag välja(jag skulle gärna smaska till det med Tough-1, den verkar riktigt fin).

Topp