Snabbt svar tack. Specialized eller Trek 2019

Zzinken

Ny medlem
Hej! Jag är sugen på ngn av dessa.

Vilken tycker ni känns mest prisvärd?
Utseendet spelar såklart också stor roll.

Jag är nybörjare på heldämpat så detta kanske är bra instegscyklar? Eller ska jag satsa på typ Canyon neuron 6 eller liknande?

Tänkte kolla på specialized idag nämligen

Der Kaiser

Aktiv medlem
Det finns såvittjagvet 3 typer av stumpjumper ST, LT och Evo. ST kan väl till nöds kallas för crosscountry, fast isåfall snarare downcountry, jag kan inte se vilken det är på bild och det står inte i annonsen, men cykeln har ett minion dhf som framhjul så jag tror snarare att det är en LT eller en Evo.
Då är det en Helt annan sorts cykel än en Top Fuel. Så bestäm dig för om du vill ha en cross country tävlingscykel eller en am/trail/stig-cykel innan du tittar på nån av dem.

Zzinken

Ny medlem
Ok. Tack för svar. Jag tänkte trail på stig Och lite upp och ner, inte så mycket grusväg och då kanske treken är för mkt XC för mig?
Vad tror du om prisbilden på Stumpjumpern? Tycker kanske den ligger lite för dyrt då du kan få en ny för 25 k idag.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Treken är nog onödigt mycket xc för det bruket för de flesta cyklister, ja.
Prisbilden har jag ingen koll på. Edit: om en ny går för 25 så tycker jag stt det är ett högt pris ja. Dessutom framgår inte alls utrustning och skick i annonsen.

Berk

Aktiv medlem
Stumpjumper är en ST, som är väl en perfekt hoj att börja med när man inte precis vet vilken typ av mtb man vill ha: lagom slag, lagom geometri och billiga, men funktionella delar. Nypris 2019 verkar vara 23k. 90% av nypriset är mycket för högt. 60-70% av nypriset är rimligt, beroende på skicket.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer