Snygga riser-styren?

Linyah

Aktiv medlem
Snygga riser-styren?
Har följt "sköna styren" tråden lite, men jag finner den lite tråkig då jag inte är inläst på alla produktnamn och måste googla på allting för att se vad det är.

Startar därför min egen tråd och hoppas på information och BILDER på schyssta riserstyren! Min ram är lite lång och jag tänkte försöka åtgärda det genom en kortstyrstam (så korta sådana får även de gärna föreslås och komma med på bild) men framför allt är jag ute efter ett styre.

Något man ska tänka på när man letar riser? Ska de vara långa? Korta? Fyrkantiga? ;)

Snygga riser-styren?
Finns massor, det gäller att hitta en som man trivs med. Vinklarna är viktiga, även om det är små skillnader. Prova hålla i styret, kläm, känn, vrid. Det ska kännas rätt. :-) Bredden får man till genom att kapa styret, om det känns för brett.

Här en av mina risers, Titec Hellbent DH 1.5"/40mm rise:
Titec_kr.jpg ht=336

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Snygga riser-styren?
Har ju det gamla Maxm MX-5 styret(1" rise) också, riktigt bra för XC, men går inte att få tag på längre:
maxm_mx5.jpg ht=336

Nya MX-5 med OS 31.8 finns däremot.

/Leo

Snygga riser-styren?
Jag har en fråga ang riserstyren. Det är klart att det är väldigt personligt vad man gillar och så, men vad bör funka bäst för en XC/AM-hardtail? Ska jag ha 1" eller 1.5"? Tips tack! ;)

Snygga riser-styren?
Low rise tycker jag e snuggast men jag har high rise på min XC-hoj pga ryggen!
Jag skulle alltså ta en 1" men som du själv sa så är det ju helt upp till var och en!
Köp Maxm, dom e finfina!!

Tillbaka
Topp