Södertälje 40-milare (18/5)

A.Nilsson

Medlem
Hittade ingen tråd där man kan nojja över vädret och vad vore 40-mil utan att få fundera lite över vad man ska packa?

emilh

Aktiv medlem
Anthon Bergs marsipanägg har försvunnit ur butikernas sortiment efter påsken, så just nu lutar det åt gifflar. Ska fundera över smak.

uandt

Aktiv medlem
Gifflar!!? Nu i dessa primörtider? Ta din kokta färskpotatis, ner i en plastpåse med smör & lite flingsalt till det så har du så du klarar dig. Hittar du klass 1 sparris så bara rakt ner med ett knippe i bakfickan och ät den som den är. Den bästa sparrisen är så mjäll och fin att du inte behöver koka den. För överkurs, ut å plocka nässlor, koka en fin soppa kvällen innan som du häller ner i en verktygsflaska med lite löskokta ägghalvor till. Kan då enkelt avnjutas i farten.

emilh

Aktiv medlem
Allt det där låter väldigt bra. Lite för bra faktiskt. Inte ska väl en 40-milare vara alltför njutbar?

uandt

Aktiv medlem
Oroa dig inte, det blir garanterat lång och svinkall väntan på färjorna över bråviken och slätbaken + att jag kan lova att det kommer blåsa motvind på den aptråkiga raksträckan mellan Jönåker och Nyköping. På vägen dit blir det ändlös färd genom Sörmländsk avfolkningsbygd med kebab i Rejmyre som enda ljuspunkt. Det kommer inte bli njutbart

SvenC

Aktiv medlem
Du låter lite pessimistisk, å andra sidan om man tycker att en kebab i Rejmyre är en ljuspunkt i livet då har man det nog inte så lätt :)

Eftersom jag är anmäld och tänkte köra så kommer det bli en alldeles underbar resa igenom den östgötska landsbygden. Vi kommer dessutom passera kyrkan som jag och min fru gifte oss i för 26 år sedan.

GoranS

Aktiv medlem
Ytterligare ett år med icke-åkande av denna för min del. Någon gång ska det dock bli av! Nu får jag vara avundsjuk på er som har tid istället.

GoranS

Aktiv medlem
Schlocum sa:
Premiär för denna runda. Hört att den skall vara riktigt fin! Vädret ser ut att bli bra. Vad kan gå fel? :-)
Grattis! Nu har du jinxat det hela. Blir det omväxlande hagel och underkylt regn kommer du att bli kölhalad i Bråviken på hemvägen. ;-)

uandt

Aktiv medlem
Ah, skönt att min positiva attityd sprider sig! Jag räknar kallt med att förrymda lejon och vargar kommer äta upp minst hälften av deltagarna när vi passerar kolmården. Detta tillsammans med utlovade färjekatastrofet och skitväder borgar för en toppenrunda. För dem som inte tycker att detta låter som nog misär så kan jag bjuda på livereferat och skönsång av alla eurovision låtar så att ingen behöver känna att de väljer bort en fin melodifestival bara för att cykla lite rando

GoranS

Aktiv medlem
Strejkande färjor, katastrofväder och halvuppätna randoklungor är väl en sak, men Mello!? Någon måtta på misären får det väl ändå vara!

Pii

Medlem
emilh sa:
Gjorde en kopia av rutten i RWGPS med lite avstånd i beskrivningen: https://ridewithgps.com/routes/29979085
Tack! Det blev helt plötsligt mycket lättare att planera.

Sista färjan över Bråviken verkar gå kl 23. Cyklar man gärna lite långsammare, liksom jag, kan det nog vara en bra idé att inte stanna och äta restaurangsmat alldeles för många gånger så att man hinner med 21.30-färjan vid Stegeborg.

Hasse#7

Aktiv medlem
Pii sa:
emilh sa:
Gjorde en kopia av rutten i RWGPS med lite avstånd i beskrivningen: https://ridewithgps.com/routes/29979085
Tack! Det blev helt plötsligt mycket lättare att planera.

Sista färjan över Bråviken verkar gå kl 23. Cyklar man gärna lite långsammare, liksom jag, kan det nog vara en bra idé att inte stanna och äta restaurangsmat alldeles för många gånger så att man hinner med 21.30-färjan vid Stegeborg.
Heja Pii!

Schlocum

Medlem
Kommer med bil på lördag. Var parkerar man bäst så man slipper en gul lapp?
Fortsätter på jinx-temat, ser ut att bli perfekt temp och vind, färjorna är nyservade. Vad kan gå fel? :-)

A.Nilsson

Medlem
Schlocum sa:
Kommer med bil på lördag. Var parkerar man bäst så man slipper en gul lapp?
Fortsätter på jinx-temat, ser ut att bli perfekt temp och vind, färjorna är nyservade. Vad kan gå fel? :-)
FInns en stor pendlarparkering vid pendeltågsstationen 500 meter från Circle K. Gott om plats på helger!

Grimpeur

Aktiv medlem
45 anmälda. Printat kort, etiketter, kartor och vägnötter. Vi blir många på lördag så tacksam om ni mer erfarna tar hand de oerfarna så att vi inte uppfattas som ett problem. Hjälp gärna till och påpeka om någon blockerar väg för CirkelKs ordinarie kunder. Det samma gäller även andra kontroller. Jättekul att vi är så många och förvalta detta väl så att vi är fortsatt välkomna på kontrollerna.

IngvarW

Aktiv medlem
Ups, deltar icke pga ANNAT. Får bli nattrundan från Barkarby istället. Ha det fint, jag följer alla inlägg och hejar frenetiskt.

SvenC

Aktiv medlem
Nu börjar jag få väder/kläd noja. Meteorologerna velar ju fram och tillbaka hur som helst. Ska man ha hela garderoben med sig? Det enda som är säkert är att det blir inte snö, och att det blir j-ä-a jobbigt från Norsholm.

GoranS

Aktiv medlem
Kort-kort är det enda acceptabla! Extrakläder=extravikt=>långsammare lopp.

/sadistiske internetcyklisten

Pii

Medlem
Jag satsar på att anti-jinxa med fullt regnställ, vattentäta strumpor och en varm pausjacka. Det enda sättet att säkerställa att det inte regnar en droppe. Lyckades inte hitta passande stänkskärmar till cykeln trots timtals av jagande. Vilket innebär att det kommer åtminstone att cyklas på blöta vägar. Förlåt.

Grimpeur

Aktiv medlem
Lucka ner och dags att sova. Skjuter upp klädval till morgondagen. Har dock svårt att se att det blir något annat än standardvalet, dvs fullt flexibelt. Syns imorgon, jättekul att vi blir så många!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer