Södra Sveriges två största lopp - samtidigt...?!

Jonosfär

Ny medlem
Hur tänkte de nu?!!!
SCF har alltså gått med på att lägga Göteborgsgirot på samma helg som Bockstensturen... De två största loppen som går en timmes bilfärd från varandra går samma helg... Göteborgsgirot, hur tänkte ni? SCF, hur tänkte ni?!
# Det betyder t.ex. att svältfödda motionärer bara kan välja ett lopp.
# Varför tvinga fram ett konkurrensläge när arrangemangen borde främja varann?!

Är det någon annan som tycker något om detta? Någon som seriöst kan vända mig till något mer positiv?! Jag förstår inte grejen?!

Senast ändrad:

ooms

Aktiv medlem
Är inte Gbg-girot primärt ett lvg-lopp och Bockstensturen ett mtb-lopp?

Kan säkert vara så att det bara var den helgen Gbg-girot hade att välja på oxå, gissar att de måste anpassa sig till mycket annat för att det öht ska funka att arrangera ett sånt lopp i en stor stad. Det är nog inte bara att ta vilken helg som helst; kommun, polis, etc, ska säga sitt oxå.

Senast ändrad:

hm

Aktiv medlem
Svartrace? Bockstensturen är ju verkligen inget svartrace utan ett av de bästa långloppen i långloppscupen
Jo kan jag hålla med om , men långloppscuppen med resultat i motionsklasser mm här jag fått för inte är scf skötebarn. Bla arrangera dom långlopps sm samtidigt som en deltävling här om året.. så tror inte dom har så mycket att tycka om deras datum

clnr

Aktiv medlem
Göteborgsgirot är lvg och går den 29/8. Bra Bil XC går den 30/8. Så du har 2 MTB-lopp i västsverige den helgen.

imrog

Aktiv medlem
Jag tror oxå att det är svartrace....
Ja är svartrace i motionsklass. Kommer ihåg när jag pratade med SCF för nått år sen så trodde personen i andra änden inte på att jag sa att det var resultat i motionsloppen i LL cupen. Jag ringde i ett annat ärende som motionsloppsarrangör.

Jonosfär

Ny medlem
Jo kan jag hålla med om , men långloppscuppen med resultat i motionsklasser mm här jag fått för inte är scf skötebarn. Bla arrangera dom långlopps sm samtidigt som en deltävling här om året.. så tror inte dom har så mycket att tycka om deras datum
Den förstod inte jag - deltävling samtidigt som SM. Tror du att arrangörerna bestämmer att nu skall vi ha SM samtidigt och att SCF inte är inblandade? Det spelar ju ingen roll om det är XCO, långlopp, enduro eller DH (säkert likadant med cx, bmx och landsväg också). Det är ingen som vill ha bara ett SM, det kostar mer än det ger - det funkar inte i företagsvärlden men inte heller i den ideella, då bränner man ut sina medlemmar... Så TYVÄRR måste SCF be arrangörer att ”ta” SM emellanåt, för att det inte finns några villiga klubbar.

hm

Aktiv medlem
Tänkte att du "skyller" på scf i ts om två motionslopp som scf inte har något att göra med , utan det är två vinstdrivande arrangemang som valt samma helg .
Scf är snarare motpol mot dessa typer av "tävlingar" som enbart är sanktionerade pga av dess storlek och antal deltagare som "tvingar" scf att sationera dom , annars tror jag dom gärna sluppit det och låtit en större del av den vinsten gå till sina klubbar istl för till eventföretag...

Angående sm kunde dom ju gett den deltävling som var i långloppscuppen den helgen sm -status om dom nu var Såta vänner istl för en annan mindre tävling . Nu var det ju några år sen och förra året blev det ju faktisk så att finnmarksturnen fick sm status istl , men på prisutdelningen märktes det nog att det är en bit kvar...
Men jag gubbgissar ju bara som vanligt . :)

Jonosfär

Ny medlem
Tänkte att du "skyller" på scf i ts om två motionslopp som scf inte har något att göra med , utan det är två vinstdrivande arrangemang som valt samma helg .
Scf är snarare motpol mot dessa typer av "tävlingar" som enbart är sanktionerade pga av dess storlek och antal deltagare som "tvingar" scf att sationera dom , annars tror jag dom gärna sluppit det och låtit en större del av den vinsten gå till sina klubbar istl för till eventföretag...

Angående sm kunde dom ju gett den deltävling som var i långloppscuppen den helgen sm -status om dom nu var Såta vänner istl för en annan mindre tävling . Nu var det ju några år sen och förra året blev det ju faktisk så att finnmarksturnen fick sm status istl , men på prisutdelningen märktes det nog att det är en bit kvar...
Men jag gubbgissar ju bara som vanligt . :)
Tja!
Vet inte om du syftar på GBG eller Varberg när du pratar ”stulen” SM-status på loppet? Varbergs MTB har inga ovänner i klubbvärlden så vitt jag vet. Och högst ideella är de. Inte en krona i lön till någon. Däremot jobbas det hårt med Bockstensturen för att klubben skall överleva resten av året. Och till långloppscupen skall man ge all heder detta året, när alla deltävlingar ger 100% tillbaks om tävlingen inte blir av, om jag förstått det hela rätt. Det kan man inte säga om många andra...
Trevlig afton!

Liknande trådar

Topp