Söker en ram för 27.5" och typ 100mm gaffel.

Trasselplanta

Aktiv medlem
Söker en ram för 27.5" och typ 100mm gaffel.
Hej på er. Jag har en övergafflad hybrid som jag stort sett gillar komponenterna på. 27.5"-hjul och 100mm recongaffel på den nu. Men sadelrörets vinkel på typ 70 grader är rätt oskönt. Så jag söker en ram att flytta över komponenterna till. Cykeln är tänkt att användas för vardagspendling och lättare skogskörning (men hårdare än grusvägar och elljusspår). Någon som har något tips på vilken vinkel man faktiskt vill ha på en ram? Jag tänker att typ 74-75 verkar nice. Någon som har något bra tips på ram? Och var den går att få tag på? Just nu är min plan att skaffa en Ragley Marley och undergaffla den lite. Kan absolut tänka mig att ta bort några spacers i gaffel för att förlänga den. Annars hade en Trek Marlin-ram varit fin, men de verkar inte riktigt gå att köpa löst. Behöver inte ha den nu, cykeln duger absolut för pengling som den är. Undviker gärna kinafiber då jag inte kan avgöra vad som går att lita på.

Någon som har några ideer?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer