Söker remdriven pendlare med bockstyre för rimliga pengar

kais01

Aktiv medlem
borde underlätta att se de två cyklarna som separata storheter; gör ett extra köp till av den du vill ha, byte i dörren med en fraktsedel som wiggle förser dig med, och sedan pengarna tillbaka för den första. saltat med kompensation för att du får ligga ute med dubbla pengarna, ett par däck t ex.

ooms

Aktiv medlem
borde underlätta att se de två cyklarna som separata storheter; gör ett extra köp till av den du vill ha, byte i dörren med en fraktsedel som wiggle förser dig med, och sedan pengarna tillbaka för den första. saltat med kompensation för att du får ligga ute med dubbla pengarna, ett par däck t ex.
Skiter sig säkert pga fraktbolaget. Jag gissar att det är olika bilar som kör runt och levererar resp hämtar upp.
Den gång jag skickade tillbaka (en transportskadad) cykel till Bikester var det iaf så; ringde och bokade upphämtning, Postnord kom och hämtade upp nästan omedelbart.

Alex_85

Medlem
Jag har bokat upphämtning och det blir antagligen så att jag häver köpet om det går. Väldigt kluven, vill ju verkligen ha cykeln men det är lite osäkra tider för att sitta och dalta med internet handlarna vilket dom borde förstå.

Alex_85

Medlem
Borde kanske gå att ställa lite krav på wiggle att lösa det enklare för dig kan man tycka.
Förklara ditt problem för dem.
Det sitter två svenska kvinnor på denna sidan som sköter supporten och dels så har dom spontant öppet i chatten, det finns inget telefon nr och det har hittintills gått ett mail om dagen vilket är oerhört frustrerande. Jag svarade på ett mail igår vid 13-14 ish och frågade om jag kunde häva köpet men det har jag inte fått svar på ännu.

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Tur att man inte köper så mycket på nätet.
Det verkar vara mest för individer med tålamod.
Enklare att handla hos in LBS.

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Fast då borde färre skriva om sina inköp som inte levereras genast. Jag har inga problem att vänta om jag vill ha något.
Det är ju inte precis färskvaror.

ooms

Aktiv medlem
Man får ju vänta minst lika länge hos sin LBS, oftast längre. Iaf om man ska ha nåt man vill ha...

Alex_85

Medlem
Har inga problem med att vänta men tycker gott att om man skickar ut fel sak får man lägga lite prio för att få ut rätt. Mitt största problem med wiggle i det här fallet är hur oflexibla supporten varit, dom kunde ju faktiskt lagt upp en en ny beställning vid första kontakten.
Som det blir nu fick jag vänta 6 dagar från det att jag fick fel cykel tills dom la upp en ny order som tar 7-10 arbetsdagar innan den kan skickas. Det ser ut som att det kommer ta 30dgr för mig att få en cykel som finns i lager vilket känns ganska olustigt.

Alex_85

Medlem
jag får väl följa upp med en uppdatering, cykeln kom till slut och jag är nöjd. Känner inte det motståndet som många talar om och det går att hålla bra fart med den men framförallt är drivlinan näst intill knäpptyst vilket var märkligt i början.
På sikt vill jag uppgradera till bockstyre och alfine 11 di2, nån som vet om reglagen st-r785 är kompatibla med alfine, bara läst att det verkar så men inget bekräftat, fördelen är ju att jag då kan använda hydrauliska bromsar.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer